Tehotenstvi
Josefina
Mam dotaz ohledne tehotenstvi a narazove konzumace marihuany ve forme kolacku.Na jedne silene party jsem krome nekolika sklenicek vina okusila marihuanovy kolacek, nevedela jsem ,ze jsem tehotna a hlavne jsem vubec netusila co to se mnou udela. Nikdo mi k tomu nic nerekl a ja jsem hloupa, ze jsem na neco takoveho pristoupila. Travu nekonzumuji a nikdy jsem nekonzumovala, nekourim cigarety. Po zminovanem kolacku jsem cca 24 hodin byla totalne nepouzitelna, se stavy uzkosti,buseni sdrce, nemohla jsem se vubec pohnout. Celych 24 hodin jsem setrvala v jedne pozici. Efekt doznival dalsich zhruba 48 hodin, kdy jsem nemohla nastoupit do prace a celou dobu jsem pospavala aniz bych si odpocinula. Po teto hrozne zkusenosti nic podobneho opakovat nebudu, ale zanedlouho jsem zjistila, ze jsem tehotna a v den kdy jsem prijala nabidku na kolacek , jsem mohla byt tehotna 5-12 dni. Presne to nevim, presto bych se chtela zeptat jestli toto muze mit nejaky vliv na plod.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, úplně chápu, že Vás situace vylekala. Možná byly hodně silné účinky marihuanového koláčku ještě umocněny tím, že jste nevěděla, do čeho jdete a to bývá dost nepříjemné, hlavně když to skoro nebere konce. Jestli taková situace nastala jednou, je hodně nepravděpodobné, že by to mělo nějaký vliv na těhotenství, nejvíc by ho snad mohla ovlivnit srdeční nepravidelnost a dlouhá stresová situace. Pravda je, že největší zlo můžou nadělat drogy a alkohol právě v prvním trimestru těhotenství, protože v té době se vyvíjí základy všech životně důležitých orgánů.Ale tohle bylo opravdu hodně na začátku. Dokonce bych jako nebezpečnější viděla ten alkohol, toho byste se měla teď opravdu vzdát. Snad ale ani jedno nebude mít žádný vliv. V každém případě myslím, že nic nepokazíte, když se zeptáte svého gynekologa, upozorníte ho, co se Vám stalo. Může se pak důkladně zaměřit na prohlídku a prevenci toho, kde by mohl být problém. Snad ale nepůjde o nic vážného. Užijte si tedy co nejklidnější těhotenství a hodně radosti s miminkem...