drogy me nici
mana
dobry den prosim vas zoufale moc vas prosim o pomoc nemohu se zbavit zavislosti na drogach.Gumuje mi to mozek zapominavöst,nesoustredenost a spavost pres den to jë presne muj pripad,nemam cisty svedomi misto toho kupu problemu uplne vsude i v rodine.Nemam pevnou vuli a doufam že tim nestracim i nadeji že se ze sve zavislosti nekdy vylecim. DEKUJI A ZBOHEM MANA

Odpověděl: Bára Orlíková
Zbavit se drog neni jen o pevne vuli, i kdyz nejakou vuli ke zmene mit musite, ale predevsim o tom, ze se vam podari na svuj zivot a na sebe zacit koukat jinak a najit a pokusit se resit slepa mista a problemy, ktera jsou ted zakryta drogami a existovali i predtim. Kdyz clovek zacne abstinovat, tyhle veci se vetsinou otevrou a pak se s tim musite nejak poprat, abyste nemela tendenci vlitnout do drog zas a znovu. Nejdulezitejsi je na zacatku prekonat strach a vyhledat nejakou pomoc, mit nejakou prvotni motivaci. Pevna vule muze klidne prijit az potom. Na drogach ji totiz v sobe nenajdete - najdete ji, az kdyz zacnete abstinovat a pokud mozno s nejakou odbornou podporou. Neni duvod, proc by se vam nemelo podarit se zbavit zavilosti na drogach, pred vami se to podarilo mnoha lidem, kteri si jiste na pocatku taky mysleli, ze to nemuzou zvladnout. Nadeji neztracejte. Takze kdyz mi napisete odkud jste, mohla bych vam doporucit nekoho z kolegu, na koho byste se mohla obratit a poradit se ohledne pripadne lecby. Pokud jste z Prahy, muzete se obratit na Kontaktni centrum SANANIM (a domluvit si konzulatci ohledne lecby) nebo Denni stacionar SANANIM (kde mimo jine probihaji tzv. motivacni skupiny pro lidi, kteri jsou pred lecbou, rozhoduji se pro ni a resi podobne problemy jako vy) - kontakty najdete na www.sananim.cz/sananim. Zatim drzim palce.