Závislost v rodině
Cipisek
Potřebuju nutně poradit. Mám silné podezření, že moje matka je závislá na lécích. Dle mého se jedná o Alnagon nebo Lexaurin, v horším případě kombinací obojího. Nevíme vůbec, co s tím. Když cokoliv naznačíme, vyhýbá se tomu a neustále nás podezírá ze závislosti. A vůbec všechny lidi okolo. Potřebuju poradit, jak ji mám dosvědčit, že léky užívá a jak ji mám dotáhnout na léčení. Navíc bych se chtěl zeptat, kde se dají udělat nějaké testy, kolik to stojí a jak to probíhá. Jestli je poznat, že užívá Lexaurin apod. A jestli např. na dva tři dny vysadí, tak jestli se to na testu nejak projeví. Moc potřebuji pomoc... DĚKUJI!!!!

Odpověděl: Petr Nosek
Dobrý den. Bohužel nevíme z čeho pramení vaše silné podezření, ale obecne se dá říci, že dokud se neobjeví nějaký nezvratný důkaz, vždy uživatel své užívání popírá. I když je to nepříjemné, mnohdy to zabere nějaký čas, než dojde otevřenému přiznání užívání, někdy se to dokonce nestane vůbec. V tom jak matku usvědčit, vám tedy asi neporadíme. Druhá věc je to, že léčba z donucení není možná. I kdyby byla, nefungovala by. Chápu, že tato odpověď není zrovna optimistická, ale takhle to, bohužel, bývá. Toxikologické testy: Dá se udělat rozbor moči v toxikologické laboratoři, nebo použít tzv. testovací destičky, které jsou většinou poměrně spolehlivé. Obojí je však třeba dopředu promyslet, doporučoval bych vám proto telefonický (popř. následný osobní) kontakt s K-centrem (02/83872186). Klidně anonymně, nemusíte mít strach. Přeji trpělivost a odvahu.