uz je to rok II
Kristýna
Dobry den podruhé, protože jste mi ještě neopověděl/a, dovolila bych si ještě něco Vám k tomu mému případě napsat. Z lékařské zprávy odborného psychiatra a psychoterapeuta zni závěr: susp. toxická psychosa. Psychiatrické vyšetření z nemocnice (závěr): F 41.9 Úzkostná porucha v. s. drog. etiologie. Co to znamená? Mám strach z toho, že jsem si třeba svou závislost na drogách jen vsugerovala a jednalo se o nějakou duševní poruchu, která nebyla vyvolána drogami. Co myslíte? Jsem v pořádku? Neměla bych se chodit někam léčit? Věřím, že můj dotaz brzy zodpovíte. Na odpověď se těší Kristýna

Odpověděl: Jakub Minařík
No jednak je otázka, zdali se jednalo o drogovou závislost. Ta není nutně podmínkou dg. toxické psychozy, nebo jiné duševní poruchy vyvolané drogama. Stačí dost pařit a můžete mít psychozu z jedné vody načisto během týdne. Můj osobní názor je, dle toho co píšete, že závislost byla teprve v počínajícím stadiu. Jinak obě ty diagnosy ukazují na to, že příčinou byli drogy - susp. a v.s. znamená něco jako pravděpodnobně, nebo velmi pravděpodobně. Slovo etiologie (pokud jste si ho už nenašla) označuje v medicíně příčinu onemocnění. To co zbývá pak popisuje je obraz onemocnění. U psychozy jsou v popředí poruchy myšlení a halucinace, u úzkosti spíše neopodstatněný strach. Takže myslím, že jste si nic nevsugerovala. Prostě jste prodělala toxickou psychozu. Pokud nyní nemáte obtíže, není třeba se dále léčit. Pokud byste měla dojem, že se něco děje, bylo by dobré odrátit se na někoho s žádosti o pomoc. Stejně tak by bylo dobré nějakou pomoc vyhledat, pokud byste zjistila, že užívání drog se vám nějak vymiká z rukou. Doporučuji si za tímto účelěm vést denníček. Pokud se někde "spaříte", udělejte si čárku. Ono jinak člověk mívá tendenci vnímat že nepije (nebere drogy) a přitom je obden "až na ráfek". Kdybyste měla dojem, že potřebujete ještě něco vědět, tak stačí napsat. :-) P.s. Přeju ať vám vyjde maturita a přijmačky na VŠ. :-)