C
koni
Dobrý den ráda bych se zeptala, zda musím abstinovat rok od pervitinu abych se mohla jít léčit na Hepatitidu C.Neberu, ale prý musím dál abstinovat, rok bez relapsů, jinak mi tu léčbu prý nepovolí.Kde je pravda?? Někdo zase říká, že bezproblémů, pokud abstinuji....můžu hned ....tak jak je to tedy? Akam se mám obrátit pokud nechci na obvodního doktora? Nebo je to potřeba? Děkuji a pěkný den.

Odpověděl: Bára Orlíková
Pokud byste mi napsala, odkud jste, mohla bych vás doporučit ke specialistovi. Ovšem stejně by bylo nanejvýš vhodné, aby o vaší hepatitidě C váš praktický lékař věděl, aby mohl správně stanovit postup i při případném léčení jiného onemocnění, když byste se na něj obrátila. Nevím, kdy a při jaké příležitosti vám zjistili hep. C ani nevím, jak dlouho nyní abstinujete - možná byste se mohla kontaktovat na lékaře, který vám hep. c zjistil. Ohledně té doby abstinence - specialisté obvykle chtějí, aby jejich pacienti před nástupem do interferonové léčby rok abstinovali, ovšem podmínky léčby se stanovují individuálně, po dohodě s lékařem, který by vám na základě vašeho zdravotního stavu řekl, kdy je nejvhodnější s touto léčbou začít. Krom toho, že léčba je velká zátež pro pacienta, tak je také velmi nákladná a pokud byste brala drogy dál, tak vám kdykoli hrozí reinfekce a také váš organismus by se s interferonem vyrovnával velmi obtížně, pokud ho zároveň ničíte drogami (včetně alkoholu) - to znamená, že riziko neúspěchu léčby je příliš velké vzhledem k vynaloženým nákladům. Takže závěrem - obraťte se co nejdříve na někoho z odborníků, který by vám jednak zodpověděl všechny vaše otázky ohledně vašeho onemocnění a jednak by sledoval váš zdravotní stav a doporučil další postup léčby. Pokud nevíte kam se obrátit, napište, odkud jste a já vám někoho doporučím. Zatím přeji hodně štěstí.