pervitin
Lian
Dobrý večer, potřebovala bych poradit jak přestat s párnem když jsem ještě vlastně skoro nezačala nijak víc brát ale vidim na sobe jak uz se bez cary "spravne" nebavim, jak kuli smahu obetuju i dobrou akci jen abych mela penize nebo cas neco sehnat, jak se mi dostava do kazdy myslenky cim dal castejs a moje rozhovory s lidma se driv nebo pozdejs k necemu podobnymu stocej. Porad se ujistuju, ze to je vsechno v pohode, nenam zadne zdravotni ani psychicke komplikace, nick takoveho nebo aspon nijak strasneho abych chtela prestat. Ale zas se nechci jendou vzbudit a zjistit ze uz je mam. Da se mi nejak poradit? Dekuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Poradit se vám jistě dá. Záleží jen na tom, zda oněch rad budete chtít využít :-) Možná sice nemáte komplikace, které by vás nějak ohrožovaly vaše sociální zázemí, zdraví nebo život, nicméně sama cítíte, že to v pohodě není. Nemusíte se dostat až k tomu, že si nasekáte spoustu problémů a až pak se budete rozhodovat, jestli vám za to braní stojí nebo ne. Lepší a mnohem rozumnější je toho nechat, jakmile máte pocit, že se pervitinem zabýváte víc, než by bylo vhodné. Protože od této fáze je jen k rok k té fázi, kdy už těch potíží může být víc než dost. A k tomu se zjevně dostat nechcete. Problém je v tom, že přestat brát pervitin znamená i nějakou změnu vašeho životního stylu - je to o tom, že když se budete stýkat s lidmi, kteří berou, pohybovat se v místech, kde se bere a chodit na akce, na kterých jste dosud brala, tak to bude jen frustrující a přestávat se vám bude dost těžko. Zkuste nejprve na nějaký čas, týden dva tři, omezit kontakt s lidmi, kteří berou, zahodit čísla na dodejce drog, nechodit na místa, kam chodíte, když jste na perníku... a vymyslet si kvalitní náhradní program :-) možná vám to zní teď uhozeně, ale je asi nejlepší cesta. A kdyby se vám nedařilo, tak by možná nebylo od věci vyhledat někoho z odborníků, kteří by s vámi mohli aspoň počátek asbtinence projít a být vám oporou. Mohu vám někoho z kolegů nebo kolegyň doporučit, kdo by vám pomohl a ke komu byste se nemusela bát. Musela byste mi ale napsat, odkud jste. Zatím přeji hodně štěstí a držím palce. Kdykoli znovu napište.