nute
Dobry den, jeste jsem se chtela zeptat na jednu vec..Doporucili mi at jdu do komunity (teda spis mi rekli ze to jinak nezvladnu-coz doufam ze nemaji pravdu,ale co kdyby), tak jsem se chtela zeptat zeptat na nejaky podrobnosti..Co vsechno bych k tomu potrebovala, kde jsou (pokud mozno nejaky v praze nebo okoli a neplaceny), na jak dlouho to asi tak je, jak se tam bydli, co se tam dela, atd atd.. Dekuju nute

Odpověděl: Tomáš Harant
Dobrý den Nute #2 no popravdě řečeno, výběru vhodné pomoci (samozřejmě v případě nutnosti :-)) bych věnoval více času a energie a nedal bych jen na něcí (čí vůbec?) doporučení... Komunita je pouze jednou z více možností. I když je fakt, že pro dlouhodobé uživatele kteří jsou již hodně "zabydlení a zakořenění" ve světě okolo drog je určitě dobrou volbou. Ve zkratce o co jde a nejde. Komunita je chráněné a bezdrogové prostředí (nepřijde tedy žádný kamarád, pokušitel a jsou zde neustále "bratři", kteří nikam neodejdou....). S ostatními členy skupiny, lidmi s podobnou zkušeností je člověk v neustálém kontaktu a zrcadlí si své chování. Je tam mnohem větší otevřenost a ochota naslouchat než v reálu. Člověk skrze toto zrcadlo může postupně najít sám sebe, zjistit, kde si našly drogy místo v jeho životě, k čemu slouží a v tomto čistém prostředí to zkusit jinak.... a přesto spokojeně. Není to procházka růžovým sadem, ale u nemála lidí to funguje. A co to není... Není to klasický medicínský model. Expert v bílém plášti nepojmenovává problém a nedává návod k řešení. Člověk na to musí přijít sám... Samozřejmě jsou bezplatné komunity, s různou délkou pobytu. Nejlépe je sednout s někým kdo je zná a po několika sezení vybrat tu, která nejvíc vyhovuje potřebám. Snad to na seznámení s komunitou stačí. Dalším otázkám se ale nebráním. Hezký den