i.v.uzivanmi heroinu
nute
Jake je nejmene rizikove i.v. uzivani H.? Mam pokazdy novou sterilni inzulinku, dezinfekci take mam, i kdyz ne vzdy pouzivam, ale kdyz mam zily hodne zniceni tak ano, potom si je namazu heparoidem, aby se rychle zahojily.. Davam si sice s nesterilnim citronkem:-)...(kys.askorbovou mam,ale nevim 100% jak se pouziva). Lzice taky neni sterilni, ale to jsem nemela ani u perniku... Myslim tedy ze sterilita maximalni v ramci mozností.. A dnes jsem zacala tak trochu abstovat, protoze uz mi nebylo nejlip, i kdyz to z heraku myslim nebylo, ale chci zkusit dat aspon pauzu...treba den, dva, nebo tyden...mesic..... ale to nevim jestli zvladnu

Odpověděl: Tomáš Harant
Dobrý den Nute, no prostě nejméně rizikové pro Vaši tělesnou schránku. To aby byla co nejméně poškozená pro případ, kdyby jste se rozhodla v budocnu něco měnit a abyste pokud možno omezila nepříjemné zdravotní komplikace. Je fajn, že nesdílíte "materiál", včetně lžíce s ostatními (dobrá cesta ke žloutenkám, HIV a všeličemu jinému). Desinfekci užívat pokaždé před vpichem a ne po (vysušuje žíly) a pouze 1 x jedním směrem. Žádné šmrdlání. A co škrtidlo? Po aplikaci silně stlačit místo vpichu buničinou a a chvíli držet. Místa střídat aby si žíly trochu odpočinuly a netvrdly. Ta kyselina se užívá až jako poslední a pouze v nezbytném množství aby se "h" rozpustil. Nedělá tělu moc dobře. Avšak o mnoho lépe než citrónek. Vodu užívat injekční, případně balenou neperlivou. No a pak ještě věci jako filtry atd..... Určitě všechny dotazy Vám odpoví pracovníci výměnných terénních programů nebo Kontaktního centra, kteří Vám vše bezplatně a anonymně poskytnou. Anebo opět napište. Ale i při zachování všech zásad to není pro tělo to pravé ořechové a oběhový systém dostává pěkně zabrat. Navíc o čistotě pouličních drog se dají vést dlouhé diskuse... IV užívání by mělo být až tím posledním. A jak se vlastně daří pauza? Už jsou to dva dny co jste psala. Hezký den