extáze
ptc
Již přes 7 měsíců užívám extázi. Neberu ji více jak 1 krát do měsíce, ale když už tak alespoň 5 tablet. Dříve mě "najížděly" nejpozději do hodiny, ale teď mám většinou jen hnusné stavy trvající někdy i 2 hodiny. Pak je vše vpohodě a dokážu se bavit. Nezáleží na tom, jestli vezmu jen půlku nebo 2 naráz, vždy je to stejné. Některé tablety jsme dávali testovat a byly v pořádku. A když je jedli ostatní, tak jim problémy nedělaly. Je to nějaká nenormální reakce??

Odpověděl: Jakub Minařík
Nejeví se mi to jako nic až tak nenormálního. Reakce na drogy je individuelní (znáte to - je to jako s alkoholem - někdo se po víně rozezpívá, jinej vrhne). Takže považujte váš stav za normální. Pokud mohu nabídnout svou zkušenost, spíše se to bude zhoršovat. Bohužel. Jan mě k tomu napadá - příčinou by mohlo být, že užíváte nějaké jiné léky, nebo něco s čím ext interaguje. Kombinace ext jsou považovány za hodně nebezpečné (s některými léky vyrobí tzv. serotoninový syndrom - je celkem dost rizikový a fakt bylbě se léčí i když jste na JIP). K tomu aby ext a léky interagovali nemusí být užitay najednou. Některé látky se velmi pomalu vylučují a tak může být mezi užitími i několik týdnů. Pokud se týká vašeho dávkování - 5 tablet je celkem dost. Pokud mají průměrný obsah mdma, tak se předávkováváte - resp. ona ext funguje jako empatogen jen do určité dávky, pokud toho zblajznete víc, má už efekt skorem čistě amfetaminový, takže to je, jako když si vetmete například pervitin. Pokud v tabletě nebude EXT, ale něco jiného, třeba PMA - tak jste mrtvej. Spousta látek (a třeba taky to PMA) má od dávky účinné do dávky smrtelné jen krůžek. Jen pro vaší informaci - EXT to má naopak - pokud se nekombinuje, tak smrtelná intoxikace u zdravého jedince je nepravděpodobná.