e?
Tomas
Dobry den, Nejsem si jist,proc Vam vlastne pisu,protoze moc nevim,co vlastne chci slyset,nicmene vim,ze kdybych nyní nebyl pod vlivem extaze,tak to neudelam.Paklize nebudete mit na moje (uznavam mirne zmatene) vyplody cas a chut,tak Vasi pripadnou NEodpoved omluvim,ale paklize se odhodlate alespon nejak zareagovat budu mit radost. Nevim jestli jsem nejaka vyjimka nebo ne…mam hodne pratel a pritelkyn,kteří E berou jednou za cca 2-6 mesicu a nemaji s tim zadny problem,ale ja ji s nimi beru také jednou za 2-6 mesice + ji beru ještě kdykoliv me napadne (vecirky atd.)-třeba jako nyní doma. Tzn. třeba i 1x tydne.Proste me to bavi a když mam E u sebe tak proc ne ; a navíc mam pocit ze nize uvedenych problemu by me E abstinence stejne uz nezbavila takze motivace nic-moc. Jo něco o me : 27 let VS zamestnany vice-méně zadny vyrazny existencni a socialni problem…alespon mi to tak pripada.Rodice me mají radi,ja je taky J,s prateli (spoluzaky vysokoskolaky atd. (jen pro uplnost)) si rad uprime popovidam,popiji urcite rad take,posportuji a rozumim si s nimi (samozrejme i bez E;samozrejme i s temi,kteří e neberou),mou divku mam také rad…v neposledni rade. Dostal jsem se do stavu,kdy ne ze vylozene nejake deprese…ale často nechut vubec nekam jit, s nekym mluvit,asocialni nalady…vubec nejhorsi s nekterymi lidmi něco resit,paklize vim ze se pretvaruji ,kecaji, vymysleji si; „mlzi“ …potom mam tendence je posilat k „certu“ a pak s tim mam problem.A s takovymi lidmi jednam prakticky neustale a když je neposlu nekam,tak musim byt „slusny“,coz me deprimuje.Nesnasim lzi pretvarku a ty me obklopujou dnes a denne a nehorazne vic a vic…vim ze mluvim nejspis jako z nejaky ucebnice nebo tak nejak- ja nevim- a ze muj problem je třeba uplne nekde jinde nez v drogach .Proste E mi ukazala jak se lidi k sobe při trose dobry vule muzou chovat a to mi z mysli uz nikdy nevypadne. No proste mi pripada ze jsem nezdrave precitlivelej…sebevedomi myslim ze mam v poradku,ale spatne snasim veskery svinstva okolo,fakt me to nebavi. Asi mi napisete jasnou vec at neberu extazi a ze Svet sam nezmenim -fajn…to vim taky,ale tu uprimnost lidi navzajem…a sebe sam k sobe…mi nikdo ještě v norm. zivote a stavu nestihl ukazat.Tzn. ze E dal a dal… Opravdu nevim co od Vas chci slyset… Diky za vas cas Tomas ps. skodlive ucinky E na lidsky organizmus,pripadne jinych nahrazek, jsem peclive uz před lety (cca 3 roky) nastudoval a není třeba mi je pripominat, vim ze je to svinstvo.

Odpověděl: Jakub Minařík
Myslím, že jste spíše v nějaké existenční krizi. To člověka někdy potká. Taky mě napadá, stěžujete si na depresi - možná jste fakt krapet depresivní. Možná - a myslím, že to není tak blbá varianta by stálo za to pokusit se vyhledat nějakého psychiatra, psychologa nebo psychoterapeuta. Toho posledního asi nejspíš. Mohl by vám pomoci se sám v sobě vyznat. Možná by fakt stačilo pár sezení - člověk si ujasní co se s ním děje a co by vlatně chtěl. A taky - pokud by ten s kým budete mluvit usoudil, že na té vaší depresi něco je - mohl by vám nějaká antidepresiva předepsat, nebo vás doporučit k někomu, kdo vám antidepresiva předepíše. K tomu mě napadá, že příčinou vašich depresí může být zrovana to užívání EXT. Vzhledem k tomu, že ext selektivně poškozuje serotoninergní systém, který se na řízení nálady významě podílí ... :-( Možná by stálo za to ji na chvíli vysadit a začít pro změnu užívat nějaká neuroprotektiva, dost spát atd. Podařilo by se vám tak možná přetnout tenhle Circulus Vitiosus i bez zaměstnanců psychiatrického průmyslu. :-) P.s. Pokud by došlo k předpisu nějakých těch antidepresiv, tak důrazně doporučuju ext úplně vynechat. Interakce EXT s některými antidepresivy je velmi nebezpečná, patří mezi nejrizikovější kombinace, které můžete užít. Na konto téhle interakce padá většina úmrtí v souvislosti EXT. Umírá se na serotoninový syndrom.