LOLA
Dobry den, nekolikrat jsem se dotazovala ve Vasi poradne a chtela bych Vam podekovat za Vasi pomoc.Chtela bych se zeptat zda-li mi muze denni koureni /spise vic/marihuany ci nikotinu /z jointa/ zpusobit nektery z nize uvedenych priznaku.Behem poslednich 2 mesicu jsem hodne pohubla /nyni zase lehce pribrala v obliceji ale ruce mam stale hodne pohuble/,kuze je jakoby svraštela a vrascitejsi, casto se mi tak nejak "jinak" nez je bezne mota hlava a je mi zle.Mam temer nonstop zimnici /na povrchu pohuble kuze/a navaly poceni./Nejspis z toho jak se strasne stale snazim pit./.Rekla bych ze mi roste delsi ochlupeni .Hlavne na rukach. Kazdopadne roste po celem tele rychleji.Boli me svaly a jsem stale straslive unavena presto jiz 4 den spim denne jen maximalne 3 hodiny.Nevim proc.Vcera jsem prvne vynechala zcela koureni ale zda se mi ze to neni tak jednoduche.Je mi stale zle a logicky bych rekla ze musim vyhledat lekare.Jenze....cela ma rodina jsou lekari a ja temer nikdy nemusela jit k doktorovi.Priznam se ze snad ani od skoly nemam nikde kartu a v podstate netusim kam se obratit.Mam spise zajit k praktickemu lekari nebo se obratit rovnou nekam jinam? Za zhruba 2 tydny mam podstoupit gastroskopii atd./psala jsem Vasi poradne ohledne tohoto dopis a prosbu o radu/ u sveho pribuzneho.Zajima me jestli se o koureni marihuany muze dozvedet z testu/ v tom pripade bych radeji nasla lekare mimo okruh svych pribuznych/snad pochopite.../. a take by me zajimal Vas nazor na to jsou-li me problemy zpusobeny napr.kourenim,napr. moznym usazovanim tuku v krvi ktere jak jsem pochopila je vlivem mimo jine koureni, nebo se spise jedna o nejaky zavaznejsi problem snad i uplne jineho druhu mozna zaludku, tlusteho streva atd. se kterymi jsem vzdy mela potize.Vysetreni absolvuji prvne tedy je mi jasne ze se muze jednat o jiny zavazny problem.V pripade ze by bylo pravdepodobnejsi ze se jedna o problem s zaludkem atd.ktery me denne stejne jako drive trapi obratila bych se na sveho pribuzneho rovnou a ne az za 14 dni.Problemy se mi zdaji za posledni dny vazne horsi.Ale spise ostatni priznaky nez bolesti zaludku atd.Stale me brni ruce a mam takovy ten pocit jako kdyz jsem se v detstvi bouchla do obliceje do nosu...tak nez se mi spustila krev.Snad tlak? Krome nekoureni coz je v teto chvili jasnejsi nez kdy jindy muzete mi prosim poradit co mam udelat ?Vubec nevim kam konkretne jit.Nebo to uz vydrzet 14 dni na vysetreni?Zda se mi to vazne.Podotykam ze napr. nespavost urcite nesouvisi s tim ze jsem prestala kourit.Znam ten pocit ale ted je to jine.Jinej je i tlak a bolest v hlave i pocit v rukach atd.Zajima me Vas nazor i kdyz je mi jasne ze to v podstate takto nelze rici, zda-li je problem spise v kourenim samotnem nebo zda vse spise souvisi s jinym dalsim problemem ktery je kourenim treba zhorsen..Dekuji za odpovedi na me otazky a omlouvam se ze muj dopis je ponekud nesestylizovany.Je mi jasne ze mluvim trochu jako blazen:-).Moc dekuji za Vasi pomoc.Pro uplnost dodavam ze jsem z Prahy a je mi 29 let./LOLA/

Odpověděl: Pavel Kubů
Bohuzel bez vysterni tvari v tvar nelze na vase otazky spolehlive odpovedet, samozrejme ze nektere priznaky, ktere popisujete mohou souviset s pravidelnym koureni cigaret i konopi, ale mohou mit take puvod ve vasich zaludecnich problemech, eventualne souviset s uzkosti, ktera je patrna z vaseho dopisu. Na Vasi otazku zda lekar pozna ze jste v poslednich dnech konzumovala konopi odpovim, ze pravdepodobne nepozna, nebude-li po tom cilene patrat, tozn. provede toxikologicky rozbor moce ci krve, pak zjisti i poziti konopi pred nekolika tydny. Domnivam se, ze byste jeste jednou mela zvazit, komu ze svych pribuznych lekaru muzete duverovat natolik, ze se mu se svymi problemy sverite (mejte na pameti, ze lekari jsou vazani lekarskym tajemstvim, i kdyz se jedna o pribuzneho). Mozna by po fyzikalnim vysetreni zjistil, ze vase prizanky nejsou tak vazne jak si myslite a Vy byste mohla v klidu podstoupit gastroskopicke vysetreni.