Efedrini
pantothen
Dobrý večer, dostal jsem u doktorky nosní kapky Efedrini Dyhydrochloridum 30ml,3%.Cele jsem je vypil a pociťoval velmi intenzivní stavy jako na pervitinu.Je to vůbec možné? A co vitamin B5 četl jsem na internetu ,že se mu říká antistresový?To znemená že při vysokých dávkách zapřičiňuje snad "Dobrou náladu"? :-)

Odpověděl: Pavel Kubů
Mám pocit, že vaše lékařka vám léky nepředepsala pro to, abyste je užíval takovým způsobem, jakým jste je užil. Váš prožitek po vypití kapek do nosu odpovídá skutečnosti, že efedrin je často používán jako výchozí surovina při výrobě pervitinu. Nicméně, je třeba mít na paměti, že efedrin patří mezi psychotropní látky se stimulačním účinkem a rizika jeho užívání jsou podobná jako u jiných stimulancií. Jedná se o příbuzné látky s velmi podobným účinlem. Antistresovým účinkem vitamínu B5 mají příslušní publicisté na mysli zapojení B5 do dějů umožňujících regeneraci organismu po stresové zátěži. Ani sebevyšší dávka B5 Vám dobrou náladu nenavodí.