Testy
Xxx
Dobrý den, cca tři měsíce zpátky jsem začal hulit i několikrát denně - předtím ne tak často. Za šest dní jdu na 17. prohlídku . Myslíte že mě doktorka otestuje na drogy - případně jakým způsobem. Co by se stalo kdyby mi vyšli testy pozitivní - hlavně co se týče školy. Děkuji za odpověď

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, Xxx,
děkuji za Váš dotaz.
Obecně platí, že testování na návykové látky nebývá součástí běžné preventivní prohlídky v 17 letech - a to ani v případě, že je v anamnéze uvedeno užívání. Výjimkou by mohla být situace, kdy by měl lékař vážné obavy o Váš zdravotní stav, např. pokud by se objevily výrazné změny chování nebo fyzické příznaky související s užíváním drog.
Pokud by z nějakého důvodu test proveden byl a vyšel pozitivně, pak jakožto mladistvého by Vás lékařka pravděpodobně informovala, a také mohla informovat rodiče. Zároveň by Vám pravděpodobně nabídla nebo doporučila návštěvu adiktologa.
Co se týče školy - pokud by nešlo o testování na žádost školy, tak se o výsledku testu nijak nedozví. Lékař má vůči škole mlčenlivost.
Přeji hodně klidu a ať vše dobře dopadne.
Markéta