Délka abstinenčního syndromu buprenorphine
Tereza
Dobrý den, chci se zeptat, jak dlouho můžou trvat,,krize " na suboxonu? Vysnižovala jsem ho více méně během 14. Dnů. A teď mi není vůbec dobře. Tak se chci zeptat jak dlouho to může trvat?? Děkuji.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Terezo,
děkujeme za dotaz. Chci Vás ocenit, zda se vám zadařilo vysadit substituci a zatím jste zvládla odvykací stav.
Všeobecně by se měla Vaše situace zlepšovat. Překonala jste neojobtížnější období a nyní by se měl stav ustalovat. Nepsala jste více o obtížích, které přetrvávají. Je dobré pokračovat v sebepéči tím, že se budete snažit o pravidlený režim- střídání aktivit a dostatek spánku, přísun stravy bohaté na vitamíny. Na problémy s křečemi, problémy s usínáním jsou vhodné magnézium, čaj z meduňky nebo levandule, případně je možné používat melatonin ( přírodný spánkový hormon). Chce to však ustálený spánkový fežim. Je dobré minimalizovat stres a zkusit si relaxační cvičení, jógu, další možností je i psychiatrická odborná pomoc. Po osobní konzultaci s psychiatrem je možné předepsat potřebnou medikaci, většinou antidepresiva, které pomáhají se stabilizací nálad, problémy s usínáním, či zklidnění.
Můžeme Vám případně dát odkaz na odbornou péči v místě bydliště.
Držte se, HS