Kouření THC po operaci
Konopáč
Dobrý den,
jsem po operaci (vyříznutí) perianální píštěle v celkové anestézii. Od operace uplynul už týden, doma mě čeká ještě měsíc na neschopence. A teď přijde dotaz. Mohu si dát jointa? Venek smíchaný s trochou tabáku. Nezhorší se proces hojení? Či je to jedno? Samozřejmě jsem dlouholetý uživatel. Díky moc za odpověď.
Konopáč.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Konopáči,
a děkuju za otevřenost a dotaz.
Neexistuje dostatek studií s jednoznačnými závěry, které by se věnovaly marihuaně a pooperačním stavům, resp. jejího vlivu na hojení ran. Ví se, že některé složky obsažené v marihuaně modulují vnímání bolesti a reakce imunitního systému, takže může docházet i k ovlivnění procesů hojení, zároveň může mít marihuana vliv na krevní oběh, trávicí trakt ... a i to pak ovlivňuje hojení některých ran. V neposlední řadě mohou s marihuanou reagovat některé léky - vůbec netuším, jak na tom po operaci jste, jaké léky užívate apod. S jistotou tedy nelze v tuhle chvíli na vaši otázku odpovědět. Rozhodně bych proto doporučila velkou obezřetnost.
S pozdravem a přáním brzkého uzdravení,
Gabriela Minařík.