Pomoc
Karel
Dobrý den,prosím o radu jak dostat 22leteho syna do léčebny či zdali ho mám udat na policii. Náš syn bere drogy ,hraje automaty ,krade a lže. Bohužel si to nechce přiznat a lže . Vše co bylo doma rozprodal včetně zlata po moji matce po zastavárnách navíc získal přístup na účty připravil nás už skoro o jeden milion korun. Nemá o nic zájem nechodí do práce. Má nějakou partu kamarádů kteří také okradli své rodiče plus možná prodávají drogy. V minulosti byl u psychiatra protože míval halucinace. Dostával léky na předpis nevím zda je bere či prodává. Doma nechce o ničem mluvit prosili jsem ho ať se jde léčit ať si přizná ze má problém ze to vyřešíme. Vždycky sliboval ze se napraví ale nic se nestalo. Dokonce zapíral krádeže. Přijde domu a dělá jako by se nic nestalo. Nedávno manželka zkolabovala nejevil žádný zájem o její zdravotní stav sebral se a šel do pokoje jakoby se nic nestalo. Jsme zoufalí. Chodí si domu jak se mu zachce.Dnes jsme mu řekli aby se sel léčit ze bere drogy a ze vše nahlasíme na polici tak se nám vysmál plus si vymýšlí příběhy a lži aby si vše obhájil. Jsem uz úplně na dně. Byl to hodny kluk chytrý a teď je z nej odpad společnosti. Nevíme jak dal. Nechceme aby šel za mříže nebo se ufetoval. Hlavně se bojíme o střechu nad hlavou bere si půjčky zkoušel si brat půjčky i na nás. Bojíme se aby někomu neublížil. Prosím o pomoc.

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, Karle,
díky za sdílení Vašeho příběhu.
Situace, kterou řešíte je velmi těžká a chápu, že Vás vyčerpává.
Takto přes poradnu bych Vám dávala pouze obecné rady. Myslím, že si Vy i celá Vaše rodina zaslouží komplexní odbornou pomoc. Ideální by proto bylo vyhledat zařízení - poradnu pro blízké osob, které jsou ohroženy závislostí. Kolegové Vám poradí komplexně, lepší je toto vyřešit osobně.
Do zařízení můžete přijít pouze Vy se ženou a následně i se synem.
Napište větší místo blízko Vašeho bydliště a ráda Vám nějaké zařízení najdu.
Držím Vám palce, dejte vědět.
Markéta