Pomoc
Martina
Dobrý den, je mi 30 let a s pritelem uzivame pervitin. Pritel i hraje a casto to je u nás dost divoké ( hádky, řev,…) já jsem vicemene zavislá na pritelovi, bez nej bych vlastně ani nevedela za kym pro to mám jit, nikdy jsem to nedelela. Já uzivám nasálně, kazdy den přibližně 5 mikrodávek. Jemu se to ale už nějakou dobu dost vymyká kontrole. Proto bych chtěla poradit, na koho se mám obrátit, protože já s tím přestat nemám takový problém, ale on nedokáže bez toho být ani jeden den. Já v tom hodně utápím spíš věci co se kvůli tomu vlastně doma ději, jako hádky, nadávky atd.. jsem hodně přecitlivělá, a perv. na mě působí apaticky. Ale vím že to nejde se tímhle otravovat celý život. Přítel mi přijde že to také ví, ale vlastně radši o tom nepřemýšlí nechce o tom přemýšlet. Zas ale si myslím že když bych udělala ten první krok, a něco pro něj ( pro nás) zařídila tak by šel.

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, Martino,
díky za Vaše sdílení a dotaz.
Je super, že jste se rozhodla s Vaší situací něco dělat.
Doporučila bych Vám vyhledat adiktologickou ambulanci - poskytuje pomoc lidem s problémy se závislostmi. Je určena jak pro ty, kdo užívají návykové látky (např. alkohol, drogy), tak pro lidi s nelátkovými závislostmi (hraní atd.) Někteří adiktologové nabízí i formu párové terapie.
Nezapomeňte ale že jednáte především za sebe, Váš přítel je dospělý a k ničemu ho nutit nemůžete. Nebo můžete ale výrazný účinek bych neočekávala. Takže jak jste psala, můžete ho svým chováním inspirovat.
Tady posílám mapu kde naleznete kontakty na adiktologické ambulance (AT ambulance) filtrujete dle Vašeho bydliště - https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/?t=3&r= .
Pokud byste měla zájem, klidně napište větší město ve Vašem okolí a zařízení Vám ráda doporučím.
Držím palce, pokud byste chtěla ještě něco doplnit, klidně napište.
Markéta