Pervitin
Pixi
Zdravím ,je tu nějaká zkušenost z praxe? Ohledně šnupnuti pervitinu bylo to půl čáry den před jízdou autem druhý den odběr krve kolik by mohla být odhadem hodnota v krvi mg ,když je povoleno 25mg? Pocit před jízdou byl, že nejsem ovlivněn jelikož jsem se večer dobře najedl a šel spát.Vím že v minulosti ,jsem po třech dnech v
krvi neměl nic ,
jelikož jsem rekreační uživatel díky

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, nejspíš omylem jste dotaz zadal na poradnu dvakrát, odpověď pro jistotu kopíruji i sem:
Dobrý den, Pixi,
děkuji vám za dotaz.
Ptáte se na zkušenosti z praxe ohledně doby, po jakou je průkazný v krvi pervitin.
Pravda je taková, že naše zařízení, která provozuje SANANIM z.ú. praxi s podobnými testy nemají. Pokud testování v našich zařízeních provádíme, bývá z moči a jde pouze o screeningové testy.
Jestli to chápu dobře, mluvíte o tom, že jste byl zastavený policií ČR, která udělala screeningové testy na drogy, test byl na pervitin reaktivní a policie vás proto vyzvala, abyste se podrobil odběrům krve, aby se zjistila případná hladina aktivních látek a jejích metabolitů, je to tak?
Pravidelně se s podobnými dotazy setkáváme zde v poradně a několikrát jsme proto podobné otázky konzultovali s toikologickou laboratoří. Ani ta vám však nedá na podobný dotaz jasnou odpověď. Píšete, že jste užil jeden den před odběrem (není z toho jasné kolik hodin). Obecně se uvádí možná doba záchytu v krvi při laboratorním testování v řádech hodin, resp. desítek hodin až několika, resp. 3 dní. Výsledky jsou různé v závislosti na velkém množství proměnných počínaje tím, co se odebírá (moč, krev nebo něco jiného) a jak se testuje (to obojí je u vás jasné a výsledek proto bude téměř nezpochybnitelný), ale také na tom, co, jak, kdy, kolikrát za sebou a kolik jste toho užil, kolik v tom bylo jakých látek, příměsí, na vašem individuálním metabolismu apod. Protože šlo o test do 3 dnů od užití, je možné, že bude test positivní. Odpověď na otázku kolik čeho ve výsledcích bude je zcela mimo naši možnost predikce.
Za povšimnutí možná stojí i samotný fakt, že jste byl na drogy testován už podruhé. Většina řidičů není k podobným testům vůbec vyzvána a napadá mne otázka, co policii vedlo k tomu, že vás testovali již podruhé. Napadá vás, s čím by to mohlo souviset? Tuší snad policie, že drogy užíváte?
Pokud byste se v souvislosti s testováním rád poradil s právníkem, můžete se s konkrétními výsledky obrátit na s námi spolupracující Právní poradnu - kontakty najdete zde.
Budu ráda, ozvete-li se, jak testy dopadly, případně jak se situace vyvíjí.
Buďte na sebe opatrný.
S pozdravem a přáním všeho dobrého,
Gabriela Minařík.