Durman
Vaclav
Dobry den. Mám hodně semen durmanu a mám v planu z nich udélat lihovou tinkturu a vazelinovou mast. Moje otazka je, zda je to vezpečné? Vstřebavají se latky z durmanu přez kůži? Dékuji

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, Václave,
díky za Váš dotaz.
Jak jistě víte, durman obsahuje několik druhů látek (hlavně ze skupiny alkaloidů), které i v malé dávce mohou být toxické.
V případě tinktury, se alkaloidy rozpouští v lihu a zvyšuje se riziko náhodného předávkování.
Co se týče masti, kůže je největší orgán těla a tudíž i přes ní, se látky do těla dostanou a hrozí případné vedlejší účinky jako suchost v ústech, halucinace, rozmazané vidění, nevolnost...
Abych to tedy shrnula - v domácích podmínkách bych Vám nedoporučila vyrábět ani jednu z Vámi zmiňovaných věcí, riziko je zbytečně vysoké.
Pokud byste měl zájem ještě neco doplnit, klidně se na nás obraťte.
Markéta