Konec pervitinu/trápení
Jakub
Zdravím, potřebuji pomoci jak jednou pro vždy skoncovat s pervitinem a vším s nim spojeným. Je to dlouha stary.. Pokusim se to napsat nějak stručně a srozumitelné. Pervitin poprvé v 16ti, nikdy nebral pravidelně na denní bázi. Aktuálně 31 let, zaměstnaný ale ke štěstí mám daleko. Pervitin beru jen o víkendu, občas se stane že se to zvrtne přes týden. Po pervitinu potrebuju alkohol (jdu přes mrtvoly) abych se zničil a usnul. Do toho ještě automaty. Když sem střízlivý automat je pro mě hra pro děti ve které nevidím žádný potencional, kdyz sem na pervitinu prohraju klidně celou výplatu.. Vydržel sem max mesic bez. Zdali se mi v noci sny jak kourim pervitin. Poslední dobou už jen kourim, opravdu zřídka nosem. Bez drog mě nic nebaví. Zabijim čas spánkem nebo alkoholem a když už dospim víkend tak mám v noci problémy se spánkem. Prosím o rady, kontakt na odborníka který mě vrátí zpět na správnou cestu.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Jakube,
a děkuji vám za dotaz.
Píšete, že byste rád jednou pro vždy skoncoval s pervitinem, a nejen s ním, ale i se vším, co s ním máte spojeného. K takovému rozhodnutí vám chci pogratulovat - přiznat si, že mám nějaký problém, že jsem nespokojený s tím, co se děje, uvědomit si, že to souvisí s užíváním pervitinu, je základ pro to, abyste se mohl hnout z místa. Někteří lidé se takovému uvědomění brání a utíkají před ním i mnoho let. Tím chci říct, že je skvělé, že jste tenhle krok udělal!
V dotazu říkáte, že chcete skončit ne jen s pervitinem, se kterým koketujete celý svůj dospělý život, ale i se vším, co se s ním pojí. Říkáte, že teď ho užíváte o víkendech, výjimečně i v týdnu, né injekčně, následně ho zapijete alkoholem a jak sám píšete "jdete přes mrtvoly", jak kdybyste se pak utrhnul, ničil tak dlouho, dokud nepadnete a neusnete. K tomu se přidává hraní automatů, kdy jste schopný prohrát celou výplatu. Za střízliva, byste nic takového neudělal, přijde vám to jako hloupá zábava. Ale na pervitinu, v opilosti, jde tahle racionalita stranou, kormidla se ujme neřízená střela.
O tomhle všem víte, z dotazu to vypadá, že jste se možná i několikrát pokoušel s pervitinem, který stojí na začátku téhle sebedrestrukce, skoncovat, ale vydrželo to maximálně měsíc. V noci se vám pak zdají sny o tom, že pervitin kouříte, máte pocit, že vás nic nebaví, čas zabíjíte spaním a pitím alkoholu.
Ráda bych vyzvihla, že tohle jste tohle všechno dokázal pojmenovat! Bez toho, abyste byl sám k sobě upřímný, není změna možná. Je to základ, na kterém teď můžete stavět.
Sám si říkáte o kontakty na odborníky, což mi v situaci, kdy s pervitinem koketujete tolik let, a po užití se vám tam přidává alkohol, automaty, dává skutečně velký smysl.
V každém větším městě je v tuhle chvíli adiktologická ambulance, v Praze jich je několik. Většina má ale čekací doby, někdy i několik měsíců. I proto bych vám doporučila podívat se na následující mapu pomoci a hledat možnosti pomoci ve vašem okolí. Naprostá většina služeb je hrazená z grantů nebo zdravotního pojištění, najdete tam ale i soukromá zařízení, kde se za konzultace platí. Nicméně služby všech jsou poskytovány diskrétně, stačí zavolat, v krátkosti svou situaci popsat a objednat se.
Doufám, že vám moje odpověď dává smysl. Budu ráda, když napíšete, jak se situace vyvíjí.
S pozdravem a přáním odvahy, síly a trpělivosti,
Gabriela Minařík.