Dopady braní pervitinu na osobu blízkou
Zaza
Dobrý den,
před půl rokem jsem se seznámila s přítelem, který je již 30 let po přeléčení drog.závislosti na pervitinu.V poslední době se jeho chování každý den velmi lišilo a nakonec přiznal, že to opět bere.Zhruba poslední měsíc mi vyskočila na rukách vyrážka neznámého původu - může se jednat o intoxikaci z jeho tělních tekutin? Také nevím,jak mu vysvětlit, že v takovém vztahu nechci dál pokračovat, protože se ho začínám bát... nehledě na to, že bych mu chtěla nějak pomoci,ale tvrdí, že si s tím poradí sám... Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, Zaza,
díky za Váš dotaz a sdílení.
Situace, ve které se nacházíte je nepříjemná a věřím, že i velmi náročná.
Co se týče vyrážky, těžko odhadnout o co by se mohlo jednat, takhle přes internet to moc neposoudím. Osobně si ale myslím, že se o intoxikaci z tělních tekutin Vašeho partnera nejedná. Doporučila bych Vám tedy navštívit kožního lékaře, který Vám určitě řekne víc.
Co se týče problému se závislostí Vašeho partnera. Jelikož je dospělý, musí se rozhodnout sám jestli si nechá pomoct nebo ne,nikdo ho bohužel nutit nemůže. Pokud byste ho nutila, nemělo b to nejspíše žádný výrazný efekt.
Co můžete udělat -> existují poradny pro blízké osob ohrožených závislostí. Kolegové s Vámi proberou celou situaci a poradí Vám, jak se vzniklou situací naložit. Napište odkud jste, ráda Vám poradím zařízení, které bude vhodné.
Držím Vám moc palce, dejte vědět jak se daří.
Markéta