pasivní kouření marihuany
Tomáš
Dobrý den paní Skořepová,
mohu mít prosím další dotaz,opět mě napadla věc,která mě nedá spát a poté,co se Vás vždy
zeptám,tak se uklidním a mohu fungovat dál…
Jde o věc ohledně pasivního kouření marihuany nebo jiných drog – již jste mi vysvětlovala,že
chvilkové pasivní zacítění nemá žádný vliv na mozek a nevadí (když se mi to stane,již dokážu
zachovat klid a z místa,kde to cítím se jen rychle vzdálím). Ale napadlo mě,jestli nevadí,když to
zacítím třeba několikrát denně? Nebo opakovaně pár dní? Jak jsem zmiňoval dříve,od souseda to
cítím často – např. dnes asi 3x a pak navíc ještě při cestě z práce na jiném místě (což ve mně zase
vyvolalo strach a otázky…). Jde opravdu jen o chvilkové zacítění,hned odcházím,navíc je to
venku,pouze občas doma se mi stane,že to jde do bytu,pokud mám otevřené okna,ale to je hned
zavřu a poté důkladně vyvětrám… Je to tedy takhle v pořádku? Mám z toho opravdu nějakou fobii,do
toho ještě ty mé myšlenky,že zároveň užívám antidepresiva a utlumující léky,v těle můžu mít
nepatrné množství alkoholu např.z jídla nebo léků na kašel apod. či v práci jsem vystaven přes den
dýchání různých chemických látek v normálním množství (barvy,laky,plyn z kuchyňského
chlazení,rtuť ze zářivky,helium apod.) nebo zároveň má člověk nějaké jiné zdravotní problémy
(nachlazení,bolest a zamotání hlavy apod. – nic,kvůli čemu by člověk musel vyhledat doktora) nebo
když se mi do toho stala ta věc se zimní směsí do auta a zároveň se mi dostala do pusy a dohromady
to může vyvolat nějaký negativní vliv na mozek… Můžu být tedy v klidu,že když nepozoruji žádné
negativní příznaky,tak to žádný přímý vliv na poškození mozku nemá,vše jsou běžné denní
situace,kterým je vystaven každý a nevadí chvilkové pasivní cítění marihuany nebo jiných drog ani
víckrát za den?
Děkuji moc,opravdu ani nevím, jak bych se Vám odvděčil za Vaši pomoc… Jinak jsem rozhodnutý
rehabilitační léčbu absolvovat,už jen proto,abych vše zase začal zvládat sám a nemusel se Vás stále
na něco ptát… Dám o sobě kdyžtak vědět…
Mějte se fajn a ještě jednou děkuji moc…
Tomáš

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Tome,
omlouvám se za reakci po delší době. A chci ocenit, jak o těchto situacích přemýšlíte a zkoušíte mít odstup. Odstup ve svém prožívání a to, co dokážou obavy zveličit. To, co popisujete jsou situace, s kterými si dokážete i poradit a zbytečně se jim nevytsavujete a nezůstáváte v nich.
Za sebe mohu říci, že byste musel být dlouhodobě a tedy i v delším časovém rozměru v přímém působení marihuany, aby to mělo vliv na Váš mozek a Vaše jednání. Když budete sedět v místnosti několik hodin, kde se bude kouřit marihuana, zřejmě se u Vás dostaví pocit uvolnění, ospalosti. Po přímém působení,
s odstupem času to nezanechává vliv na funkci mozku.
Zajímalo by mě, jak se vám podařilo zvládnout mezidobdobí od tohoto posledního dotazu k mé odpovědi?
Za mě si vedete velmi dobře a chci podpořit Vás i v nastavení jít do léčby. Určitě Vám to přinese i větší sebedůvěru ve své schopnosti tyto situace zvládat lépe.
Držím Vám palce.
HS