Drogy
Sedraz
Dobry den, beru pervitin uz tretim rokem
Ale vzdy jen prilezitostne kdyz mi nekdo nabidne coz je skoro kazdy tyden… myslite si ze se z toho jeste dokazu dostat bez odborne pomoci ?

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Sedraze,
děkujeme za dotaz. Z Vašeho sdělení není jasné, zda jste se pokusil o abstinenci sám a případně, jak dlouho jste vydržel. Základem je Vaše motivace a schopnost odmítnout nabídky. U každého jedince je to individuální. Znám lidi, kteří se rozhodli a přestali ze dne na den a dařilo se jim abstinovat. Více se však potkávám s lidmi, kteří potřebují odbornou pomoc, podporu druhých. Nemyslím si, že by bylo něco špatného na tom říci si o pomoc a nebýt na to sám. Závislost je pro samotného člověka náročná, bere hodně energie, proto je dobré, když využije uživatel spolupráci s odborníkem. Ve spolupráci s ním může řešit svou aktuální situaci; problémy, které se objevují; vracet se k příčinám závislosti; zvládat chutě a pracovat s emocemi; plánovat další kroky atd. Zkuste se nad tím zamyslet, a pokud byste měl zájem o kontakt na potřebné zařízení, napište opět i s okresem bydliště, a poskytneme Vám odkaz na dané zařízení.
Mějte se dobře.
HS