Kdy se to zlepsi
Tajna01
Dobry den,
Jsem na detoxu 4 den, uzivam pervitin necele 2 roky kazdodenne. Prvni tri dny jsem furt spala i kdyz se po me chtela ucast na skupine, dnes poprve nemuzu usnout, chci se zeptat jak dlouho budu tak strasne unavena? Pernik jsem hlavne od dob kdy jsem poprve pocitila bez nej unavu, zacala brat abych unavena nebyla, nejcasteji jsem ho kourila obcas ke konci i intravenozne. Dokonce jednou mi kamos dal vyse zminenym zpusobem a dp triceti sekund jsem spala dotazy : je se mnou necp spatne kdyz jsem schopna po intra veno usnout tak rychle? Jak dlouho budu unavena tak ze nebudu schopna nic delat, budu mit problemy se spanim? Pripadne kdyz se k uzivani vratim bude pak detox horsi a bokesti tela a unava? Jsou nejake leky na kterych by nevzinkla zaviskost ale zaroven aspon trochu tu unavu potlacila,? A jeate se chci zeptat zda je mozne ze mam z latky zkazeny zaludek? Drive jsem snupala alw zacal se mi pak po care vzdy zvedat zaludek a skoro vzdy jsem zvracela po te co mi latka stekla do krku, dekuji za odpovedi

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Tajna01,
ráda bych ocenila, že se snažíte řešit svou závislost a doufám, že jste nadále na detoxu a bojujete dále. Každý jedinec reaguje na odvykání jiným způsobem a tak se může stát, že i přes patrnou únavu, se spánek nedostaví, kvalita spánku není dostatečná, nebo naopak někdo prospí nadměrně více času. Organismus si říká o své. V případě problémů s usínáním jsou i nenávykové léky, volně prodejné a na přírodní bázi jako jsou preparáty s kozlíkem lékařským, meduňkou, levandulí nebo vyloženě melatonin, tzv." hormon spánku". Pokud byste to již řešila během hospitalizace, tak Vám mohou nabídnout i jinou medikaci např.antidepresiva, které i přispívají ke stabilizaci nálady. Tato medikace je však pouze na lékařský předpis. Pokud byste nadále potřebovala, tak je dobré oslovit buď psychiatra nebo praktického lékaře, který na základě znalosti Vašeho stavu může doporučit další medikaci.
Vhodné je zkoušet i autogenní trénink a jiné meditační cvičení, která harmonizují tělo a mysl a jsou dlouhodobého charakteru. Můžete vyhledat na internetu odkazy. Je to však otázka trénování a trpělivosti. Postupně se při dodržování pravidelného režimu stabilizuje i spánek.
Ptáte se, zda bude horší stav po návratu k braní a opětovnému detoxu. No může být, protože v tom samozřejmě sehraje roli i psychika ( pocity viny, sebedůvěra, že jste to nezvládla atd.) a také tělo při opakovaných zátěžových změnách je více vyčerpané. Je to však zase dle individuální zkušenosti každého. A na poslední dotaz ohledně somatického stavu žaludku. Žaludek může být podrážděný z  látek, které pervitin obsahoval. Také dlouhodobější užívání drog vede spíše k nezdravému způsobu života- nedostatečná strava s nízkým obsahem vitamínů nebo hladovění během intoxikace pak následné přejídání se. Za zdravotními problémy tohoto typu může být cokoliv. Nejideálnější by bylo nechat se preventivně vyšetřit k vyloučení či řešení jakýchkoliv zánětů a chronických obtíží.
Jinak bych Vám doporučila po detoxu pokračovat v nějaké formě ( ambulantně nebo pobytově) léčby, pokud jste nadále rozhodnuta abstinovat. Začátky nejsou jednoduché pro nikoho a je dobré mít možnost někde své aktuální prožívání sdílet. Pokud budete potřebovat, napište odkud jste a my Vám poskytneme kontakt na odborné zařízení v blízkosti bydliště.
Držím palce, ať se Vám zadaří zvládnout celou situaci.
HS