Pití vína o víkendu
Womannoname
Dobrý den, chtěla bych se zeptat na svůj problém, nevím jestli jsem alkoholička, ale asi nějaký problém s pitím mám. Píšu jen víno, jiný alkohol mi nechutná. Celý týden funguju normálně, tj. bez vína. Ale jak přijde pátek musím si víno dát. Většinou vypiju 750 ml, ale někdy se stane, že vipiju i 2x750ml.Většinou piju v pátek a v sobotu. Když mám jít do práce, tak nepiju. Prosím o radu, jak se zbavit víkendového pití. Děkuji.

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, Womannoname,
díky za sdílení Vašeho příběhu.
Ideální by bylo řešit situaci komplexně. Zamyslet se nad tím, co jsou spouštěče pro nárazové pití - je to odreagování, relaxace, společenský tlak, nebo prostě jen zvyk? Pokud víte, co vás k tomu vede, bude snazší najít alternativu.
Než rozdávání obecných rad, bych Vám spíše doporučila kontaktovat adiktologa, který Vám pomůže najít způsob, jak se s pitím vypořádat. Adiktologové se specializují na pomoc lidem, kteří se potýkají se závislostmi nebo problémy s návykovým chováním (tam by se dalo zařadit i Vaše víkendové pití).
Toto bych viděla jako nejvíce účinné řešení, které by mohlo mít nejvíc efektivní účinek.
Zde posílám mapu https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/, kde si pomocí filtru nastavíte adiktologické ambulance a dle kraje/města kde bydlíte vyberete tu nejideálnější pro Vás. Pokud byste chtěla poradit konkrétního adikologa/adiktoložku, ráda Vám nějakého kolegu doporučím, jen napište, odkud jste.
Pokud byste chtěla ještě něco doplnit, určitě se ozvěte.
Držím palce.
Markéta