Ředění
Anna23
Dobrý den, :) prosim vás, když si střílim pervitin tak je lepší to naředit hodně nebo málo? Mně někdo tvrdí že čím víc vody, tím víc to škodí žilám a někdo mi zase tvrdí opak ._.
Vím, že nejméně by těm žilám škodilo kdybych je nechala na pokoji, ale když už to musim dělat, tak alespoň správně..
Děkuji !

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Anno,
díky vám za dotaz.
Zajímáte se, jak minimalizovat rizika u injekční aplikace pervitinu. Ptáte se, jak moc ředit drogu, pervitin, a z okolí dostáváte rozporuplné informace. Bohužel ani já vám nedoporučím nic jednoznačného.
Odborné rady se primárně zaměřují na minimalizaci poškození žil a zamezení infekcí, jde o tzv. zásady harm reduction. Doporučuje se užívat sterilní vodu, resp. hypotonický roztok, ve vhodném množství tak, aby se látka dobře rozpustila a přiměřeně zředila, ideální je látku po rozpuštění přefiltrovat tak, abyste se zbavila pevných částí v dávce. Tím se minimalizuje riziko mechanické poškození a podráždění. Zároveň by mělo být množství vody/roztoku přiměřené, aby výsledný roztok nebyl příliš objemný a bylo možné si dát dávku aplikovat jednorázově, byť ideálně pomalu, a po směru oběhu, ve správném úhlu atd. Do toho se bavíme o aplikaci nejčastěji jednorázovou injekční stříkačkou s obsahem cca 1ml.
Kromě množství ředící vody je důležité dbát na celkovou hygienu: používat čisté, ideálně jednorázové sterilní jehly a stříkačky, důkladně vydezinfikovat místo vpichu, a pokud je to možné, prostřídat žíly, aby se minimalizovalo opakované poškození jednoho místa. Nejmenší riziko samozřejmě představuje úplné vynechání injekční aplikace, přesně jak sama píšete.
Jestli máte zájem, můžete samotnou aplikaci konzultovat s terénními pracovníky, ti se pohybují v každém větším městě. Pokud byste potřebovala konkrétnější kontakt, napište, jaká větší města jsou vám dobře dostupná.
Snad tedy alespoň takto.
Ať už budete v užívání pokračovat jakkoli, dávejte na sebe pozor!
S pozdravem,
Gabriela Minařík.