Nespavost
Honza 1987
Dobrý den,
potřeboval bych poradit. V minulosti ne až tak dávné, asi 4 měsíce zpátky, jsem bral pervitin, v létě jsem s tím skoncoval. Až na dvě blbý rozhodnutí v opilosti, jsem čisty. Alkohol skoro nepiju a přestal jsem i kouřit. Začal jsem celkem cvičit opravdu mě to chytlo. Kolo, plavání a ráno pred prací dá se říct, že každý ráno, kliky, sklapovacky a jednorucky. Postupem času jak jsem se zlepšovat cítil jsem se šťastné a lépe, bylo to hrozně fajn, začal jsem zvyšovat náročnost, tím myslím opakování. Pak zničeho nic po asi 40 dnech jsem přestal spát, budim se každý den ve 2 ve 3 ve 4 ráno a nemůžu spát. I víkendu, začalo se mi všechno hroutit.Jednou za 14dni jdu na pivko dám asi 7 a k tomu jednu dvě cigarety, a pak nic pokračuju dál ve zdravím režimu. Už se mi to stalo takhle několikrát, že přestanu spát a vrací mě to tam kam už nechci. Našel jsem ve cvičení obrovský koníček a zálibu, s tím spojená zdravá strava a všechno. Jestli je to reakce na mou drogovou minulost? Bral jsem perník asi 9 měsíců, před tím 3 roky dá se říct cistej, za ty tři roky asi cca 7krat z toho 14 měsíců byla nejdelší pauza. A předtím už dávná minulost hodně. Nikdy intraverozne. Jestli mi můžete poradit, moc děkuji. Jsem z toho hrozně frustrovanej. A vím, už že své zkušenosti, že když mi tohle začne tak tu nespavost vyřídím opět pervitin a bůh ví, že já už nechci. Moc děkuji za odpověď a jakoukoliv radu. Díky

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den Honzo,
děkujeme vám za zajímavý dotaz. Určitě je skvělé, že jste se rozhodl s pervitinem skoncovat a daří se vám to. Píšete ale také o častých relapsech a také o tom, že se k návykové látce opět vracíte a někdy i po dlouhých měsících. Je určitě škoda, že jste zatím nevyzkoušel žádnou, byť jen ambulantní léčbu. Mám za to, že ve vašem případě by bylo dobré abyste měl pro svoje rozhodnutí abstinovat nějakou oporu. Všechno jde pak lépe a výsledky jsou trvalejší. V ambulancích, které se zaměřují na léčbu závislosti jsou v týmech také odborníci, kteří vám mohou pomoct posoudit a vyřešit váš nepříznivý psychický stav. Pervitin je hodně silná drogy, trvá to měsíce, než se od ní vyčistíte. Když do toho přicházejí relapsy, situace se komplikuje.
Užívání pervitinu způsobuje po jeho vysazení spíše větší spavost. Pokud opakovaně trpíte poruchami spánku, nemusí to být z užívání pervitinu, ale spíše z jiného důvodu. Doporučila bych vám, kromě návštěvy odborníka využít nějaké potravinové doplňky na podporu zdravého spánku. Doptat se na ně můžete v každé lékárně.
Níže vám posílám kontakty na pražské ambulance, pokud jste z jiného města, napište nám odkud a my pro vás vhodné kontakty vyhledáme.
Přeji vám ať se váš problém brzy vyřeší!
Za Drogovou poradnu
Marie Saudková
Adiktologická ambulance pro mladistvé a dospělé, SANANIM
Žitná 1574/51, Praha 1
Mobil: +420 724 521 913
Email:
klinika@sananim.cz
Adiktologická ambulance
Objednávání na tel. +420 739 639 119
v úterý od 14 do 16 h a ve čtvrtek od 9 do 11 h,
nebo na emailu ambulance.podoli@magdalena-ops.cz.
Mgr. Alice Herešová, vedoucí AA Praha
Mobil: +420 602 248 569
E-mail: heresova@magdalena-ops.cz
ADRESA
Pod Vyšehradem 104/1, 147 00 Praha 4 - Podolí
Mapa
ORDINAČNÍ HODINY
PO-ČT: 10:00 - 18:00
PÁ: 10:00 - 13:00