Ztvrdlá žíla (pervitin)
Sinister
Zdravím, nedavno sem se vrátil k pervitinu. Když mi bylo 19-22 let, měl sem fakt suprový žíly. Šoupnul sem to vždycky na první pokus i přes to že sem se vždycky při přípravě dost klepal (tomu já řikám "vychucenost") nedočkavostí.
Teď sem se k tomu vrátil, protože všecky sny, plány, zklamání z prací a taky proto, že sem se v pubertě rozhodl že dýl jak do 40 žít nebudu. No a tím že už nemám tolik času abych něco dokázal a už ani nemám sílu se zbytečně snažit, rozhodl sem se k návratu jedinýho smyslu života, pervitinu.
A teď k tomu problému. Začal sem 9.10. No a zjistil sem, že mi zmizeli žíly. Trefit se na první pokus už není možný, takže mi ta žíla ztvrdla. A přijde mi že se mi tam ty poslední šupy částečně zasekly. Je to možný? Během dojezdu mi občas příde, že se kousek uvolní a trošku mě nabije. Nevim, každopádně sem musel přejít na druhou ruku. Matro je přímo z laborky a krystaly sou pěkně zapečetěný.
Sem doma celou dobu a ten první gram mi po asi 4 dnech ty poslední dvě dávky vůbec nenaběhly. No každopádně teď jedu další a přijde mi že to dává víc, a přitom je to od stejnýho zdroje.
Co ale s tou žílou? Nikdy předtím se mi to nestalo. Tak je to těžký změnit místo. Zpraví se to samo nebo to zůstane tak. Znova se omlouvám za to vypisování :) a předem děkuju za odpověď.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím, Sinistere,
a děkuju za dotaz a otevřenost, se kterou se na naši poradnu obracíte.
V dotazu vnímám dvě roviny:
- první praktickou, která se týká otázek kolem samotné aplikace, problémů s žilami, nejistoty kolem toho, co se to ve vašem těle po aplikaci děje. Bohužel si takhle na dálku nevím moc rady s odpovědí. Všechno to, co popisujete, se jednoduše stává - tělo se mění, některé žíly jsou lépe, jiné hůře, dostupné, některé jsou tužčí, některé aplikace se povedou, některé tolik ne, v neposlední řadě může hrát v celé situaci roli i zdroj a čistota drogy, která ani od stejného výrobce nemusí být vždy stejné, nebo třeba také vaše vnitřní rozpoložení, očekávání, únava, celkový tělesný, zdravotní i duševní stav. Po delší jízdě tělo logicky na dávku reaguje jinak než na začátku jízdy. I proto je dobré se o tělo i psychiku starat - doplňovat tekutiny a živiny, odpočívat a dát si čas na regeneraci - jak psychickou, tak fyzickou. Pokud jde o žíly samotné, pomáhá posilování rukou, svaly mimo jiné vytlačí žíly více k povrchu kůže a aplikace se tak zjednodušší. Ale i obecně se doporučuje místo aplikace měnit, právě proto, že i samotné žíly potřebují čas se regenorovat a zahojit. Ideální by v tomhle ohledu bylo domluvit se v rámci terénního programu na konzultaci s terénním pracovníkem, nebo nějakým proškoleným peerem. SANANIMské kolegy z terénních programů je možné najít pravidelně i u Hlavního nádraží. Mohli by s vámi situaci probrat co a jak osobně s tím, že by se na vaše ruce podívali a probrali s vámi krok po kroku samotnou aplikaci.
- druhá rovina se týká vaší únavy, zklamání, myšlenek, pocitů a úvah ohledně budoucnosti. Rozumím tomu tak, že návrat k pervitinu je pro vás způsob, jak dát životu v tuhle chvíli smysl, sám sobě dodat energii, a zároveň některé věci naopak neřešit a zapomenout. Vnímám to trochu jako reakci na krizi nebo něco podobného, ale můžu se samosebou plést. Pokud byste měl chuť mluvit o tom, čím si procházíte a o čem přemýšlíte, s někým nestranným, kdo vás nebude soudit, ani přesvědčovat, můžete se obrátit na zmiňované kolegy z terénních programů, nebo na další nízkoprahová zařízení - v každém větším městě dnes najdete kontaktní centrum, kam je možné zajít osobně i bez objednání, vyměnit si injekční stříkačky a po objednání se i domluvit na rozhovoru, kdy na vás jeden pracovník bude mít více času. Takové povídání vám může ulevit v tom, že se nebudete cítit zcela sám a nepochopený, a možná i najdete inspiraci, jak se o sebe v tuhle chvíli co možná nejlépe starat.
Pokud je vám dobře dostupná Praha, nebo jste z Prahy, zde najdete kolegy z Terénních programů SANANIM, hledejte sanitku v parku poblíž hlavního nádraží směrem k Václavskému náměstí.
SANANIM SANITKA
Sanitka parkuje ve Washingtonově ulici nedaleko Václavského náměstí u Vrchlického sadů.
Pondělí, středa a pátek
14:00 - 18:00
Ať už se rozhodnete jakkoli, budu ráda, když se ozvete, jak se situace vyvíjí dál.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.