Kokain v mateřském mléce
K
Dobrý den,
ráda bych se zeptala, zda jsem mohla ublížit svému dítěti. Užila jsem dvě malé “dávky” kokainu. 48 hodin jsem nekojila, protože jsem se dočetla, že je kokain v krvi 1-2 dny.Přesto je mi z toho hrozně zle a bojím se, že jsem mu mohla něco udělat.
Nejsem uživatel návykových látek, nevím co mě to napadlo. Předem děkuji za odpověď.
S pozdravem K.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den K,
zřejmě jste omylem zadala stejný dotaz opakovaně, zde tedy opětovně přidávám svou odpověď. Pokud byste potřebovala doplnit něco jiného, zadejte přesnější dotaz.
Dobrý den K,
děkujeme za dotaz. Kokain prochází do mateřského mléka a může být rizikový pro novorozence a malé děti, protože jejich organismus neumí odbourávat škodlivé látky, které se usazují v  orgánech a mohou ovlivnit kapacitu ledvin, jater apod.  Proto i malé dávky pro ně můžou být nebezpečné. Na druhou stranu kokain se metabolizuje rychle a stačí dodržet odstup 24 hodin po užití, kdy už je kojení bezpečné. Udělala jste správně, že jste vynechala kojení po požití kokainu. Buďte opatrná a rozmyslete si raději další vzetí jakékoliv látky, opakovaná intoxikace přece jen může nějakou stopu v mozku zanechat. Nevystavujte ani sebe ani dítě zbytečným rizikům.
Držím palce.
HS