Chutě
Xxx
Dobrý den, chtěla bych se zeptat jak překonat,,craving" ... po chvíli myšlenky sice odezní,na chvíli se něčím zaměstnám, ale pak se ty myšlenky zas vrací,jsem podrážděná, nemůžu se na nic soustředit a do ničeho se mi nechce.Zkoušela jsem to přepít (chlastem) ale po vystřízlivění je mi zase mizerně

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den,
děkujeme za dotaz a omlouváme se za pozdější odpověď. Craving, bažení po drogách je dlouhodobější záležitost, kterou se budete muset učit překonávat a být dostatečně trpělivá. Jako úspěch vnímám, že jste schopná své myšlenky na chvíli zaměstnat. I to je dobrý základ. Nepíšete, jak se Vám to daří. Je určitě podpůrné věnovat se činnostem, které Vás baví, mít nějaké aktivity, dostatečný odpočinek. Jako vhodná aktivita může být práce s dechem, techniky práce s pozorností (mindfulnes), jóga nebo sport. Některým lidem pomáhá, když si dají sprchu, dají si sklenici vody. V neposlední řadě je efektivní podpora druhých, mít možnost sdílet. Můžete využívat svépomocných skupin Anonymních narkomanů https://www.anonymninarkomani.cz/ nebo využít i odborné ambulantní pomoci. Pokud napíšete odkud jste, můžeme Vám dát kontakt na aditktologická zařízení (ambulance, doléčovací centra atd.), kde můžete chodit na individuální nebo skupinové podpůrné poradenství. Můžete kouknout i na odkaz https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/, kde si vyhledáte okres a konkrétní zařízení sama.
Určitě není řešením přepíjet chutě, jak píšete, tak se budete cítit více mizerně, provinile a nebude Vám ani po fyzické stránce nejlépe. Navíc si zaděláváte na jiný typ závislosti.
Držím Vám palce a věřím, že pokud jste rozhodnutá, tak se Vám zadaří abstinenci zvládat lépe.
HS