Smrad po pervitinu
Transformer
Dobry den,potřeboval bych vědět co je příčinou smradu po užití pervitinu nosem a kouřením.Smrad je moc silný jde to cítit po celé bytovce sousedi procházejí na chodbě a nahlas zmiňujou ten smrad kašlou z toho,smrad jde i přes okno lidi na ulici prochazejí kašlou,smrad ale sám moc necitím obcas zacitim zvláštní pach,po vyspaní ze me pervitin vyprchá a nic takove se neděje.Kdyby to byl smrádek ale kdyz to lidi nesnesou že z toho kašlou je mi to nepříjemny,hygienu dodržuju normálně
Děkuji za odpověď

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Transformere,
a děkuji za váš dotaz.
Předpokládám, že máte na mysli tělesný zápach, nikoli zápach, který může vznikat při kouření pervitinu (i ten však může být velmi dráždivý pro vás i okolí).
Tělesný zápach po užití pervitinu je běžný a souvisí s tím, jak tělo metabolizuje chemikálie obsažené v droze. Ty se vylučují potem i dechem, což může způsobovat zápach, který vy sám možná nevnímáte tak silně, ale pro okolí je výrazný. Čich se totiž rychle přizpůsobuje.
Pervitin je stimulační látka, která tělo nabuzuje a to může vést k většímu pocení. Látka mimo jiné ovlivňuje vnímání, může mít vliv i na to, na co se vaše pozornost zaměřuje ... vaše vnímání reakcí okolí tak může být do určité míry ovlivněno samotným užitím drogy a nemusí plně odpovídat realitě.
Zvýšená hygiena může částečně pomoci, ale hlavním řešením je snížit, omezit nebo dokonce ukončit užívání pervitinu. Jak sám zmiňujete, když pervitin neužíváte, tyto potíže mizí.
Jste-li rozhodnutý v užívání pokračovat, dávejte na sebe pozor, snažte se pervitin s ničím nekombinovat, sám o sobě je pro tělo i mozek velmi toxický, dopřávejte si dostatek odpočinku, delší pauzy a čas na rekonvalescenci, doplňujte tekutiny, vitamíny a živiny, abyste na tom byl co možná nejlépe, až se rozhodnete situaci změnit.
S přáním hodně zdraví,
Gabriela Minařík.