Odvykání
Jana
Dobrý den, prosím o radu. Mám sestru které je 74 let a je závislá na tabletách Zolpiden Xantis 10 mg. Bere je denně 3 tablety už asi 8 let. Stydí se to říct lékaři, shání lidi, kteří ji je nechají předepsat na sebe protože její lékařka ji je nechce tak často napsat a také kvůli již špatným jaternim testům. Když je nesežene, tak bere Palgotal. Dříve brala Lexaurin také několik let. Nevíme si s ní rady, bojíme se o ní. Nechce to přiznat lékaři. Má manžela který ji byl, urážel někdy až do krve tahal za vlasy po zemi tají to a zakazuje nám, aby jsme s tím něco dělali. Byl tyran celý život. Už dávno bych šla na policii a ona říká, že to zapře
Celý život se ho boji. Nechce od něj utéct k dceři nebo sestrám. Má už také nemocné srdce. Nás sestry také urážel a zbil by nás. Kdyby jsme to ohlásili, tak by brečela a zhroutila by se. Trápí nás to všechny. Dělá mu služku. Je jí každý den špatně. Tak raději musíme mlčet. Protože by to zapřel, nevíme proč je tak slabá trpitelka. Já osobně bych ho nechala už dávno zavřít

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, Jano,
díky za sdílení. Mrzí mě, že Vaše rodina musí řešit takové trápení.
Celý příběh je velmi složitý a vy všichni byste si zasloužili komplexní péči. Existují poradny pro blízké osob, které jsou ohroženy závislostí, kam patří i Vaše sestra. Kolegové pomáhají rodinám v těchto těžkých situacích, řeší každý případ individuálně. Určitě by bylo dobré takovou poradnu kontaktovat. Napište odkud jste, můžete navštívit i bez sestry, určitě Vám poradí.
Co se týče domácího násilí, je to velmi obsáhlé téma, doporučila bych Vám kontaktovat: https://www.bkb.cz/aktuality/n537-linka-116-006-pomaha-obetem-kriminality-a-domaciho-nasili/
https://www.domacinasili.cz/dalsi-mista-pomoci/
Můžete kontaktovat Vy nebo kontakty předejte sestře. Vymanit se ze vztahu, kde je domácí násilí je velmi obtížné. Je dobře, že se o sestru zajímáte.
Určitě napište, najdeme pro Vás a Vaši rodinu nejlepší pomoc.
Držím palce.
Markéta