Co škodí víc to nebo to
Norbert
Zdravím vím že tu máte asi jiné věci na řešení ale pokud si najdete čas tak mam par dotazů.zajimalo by mě nějaký dotazy.
1.Je kratom obecně více škodlivý a rizikový než hhc či marihuanna?
2.Je vice rizikový kratom nebo psychedelika jako lysohlavky,LSD?
3.
Jsem si vědom že každá droga je riziková ale obecne me zajímá co jak škodí co méně či více.Protože mi přijde že každej ma naprosto odlišny nazory z mého okolí a tak se ptam někoho kdo je v tom odborně způsobilý

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Norberte,
děkujeme za inspirativní otázky. No, jak jste nastínil, odpověď není jednoznačná. I každý odborník Vám může říci něco jiného a také některé látky jsou krátce na trhu, a hodnotit se to dá až s odstupem času. Obecně lze říci, že záleží i na dané situaci, množství dané látky, zda je s něčím zkombinovaná nebo ředěná, samotném uživateli, jak je na tom fyzicky, psychicky zralý atd. Vše jsou proměnné, které v rizikovosti užívání látek mohou hrát roli.
Kratom je svým účinkem velmi podobný opioidům a vyvolává posléze podobné závislostní onemocnění jako např. heroin. Tedy mohou nastat i odvykací obtíže nejen psychického, ale i somatického rázu. U hhc a marihuany anebo lysohlávek odvykací stavy tohoto rázu nehrozí, ale je tam zase více riziko vyvolání psychotických stavů, stavů úzkosti, stavů přehřátí, potíží s oběhovým systémem atd. Nepodceňovala bych tedy ani jednu látku a nerada bych dělala stupně rizikovosti. Jak jste napsal, každá látka je potencionálně nebezpečná a každá zkušenost u jednotlivce může být jiná.
Za poradnu
HS