Syn závislý na marihuaně
Vlada
Dobry den, syn 16 let hulí marihuanu, skoro každý den. Delší dobu. Sám se přiznal a chce s tím skončit. Jak mu můžu pomoct ja? Když vyhledáme odbornou pomoc bude to probíhat v anonymitě? Nebo budou někoho o tom informovat?
Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Vlado,
děkujeme za důvěru, s jakou se na nás obracíte. Za velmi dobrý základ považuji, že se Vám syn svěřil a je ochoten svoje obtíže s marihuanou řešit. Nejlepší by bylo, kdybyste spolu (případně Vy sama) zašli do některého z pradenských center a tam celou situaci probrali podrobně.
Můžete se obrátit na naši Poradnu pro rodinu v Žitné ulici 51 na Praze 1. Je potřeba se předem objednat na tel. 739 268 527. Může jít o jednorázové sezení, nebo je možnost i delší spolupráce, pozvání si i syna a případně dalších členů rodiny.
Zde info: https://www.sananim.cz/sluzby-a-zarizeni/ppr/
Případně je možné využít služeb Adiktologické ambulance pro mladistvé, kam by mohl docházet syn. Sídlí na stejné adrese jako Poradna pro rodinu, tel. objednání je na čísle +420 724 521 913.
Všechny služby jsou poskytovány bezplatně a anonymně. Je to založeno na důvěrném vztahu a hned na začátku se jasně vymezují pravidla kontaktu a práva klienta služby. Snadnější a efektivnější je pak spolupráce nejen rodiny, ale motivovaného klienta.
Určitě bude potřeba si se synem pohovořit, ale bylo by vhodné získat nejdříve více informací o dalších krocích. V odkaze jsou první doporučení, co můžete udělat. https://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
Pokud nejste z Prahy, napište a můžeme Vám dát odkaz na další zařízení.
Za poradnu
HS