Syn
Olga
Dobrý den, náš syn bral prý cca od 14let pervitin, my na to přišli asi až v šestnácti, kdy už se nám opravdu zdál divný... řešili jsme různé programy, ale všude ho ubezpečovali, že musí chtít, takže nechtěl. Nakonec se nechal přemluvit i přes psychiatra pana Chvílu na detox do Opavy a pak přejel na Exit do Komorní Lhotky, kde byl do konce srpna 2024. Nastoupil na střední školu a dušoval se, že ji chce dodělat, ale minulý týden už prozradil, že si dal dávku a pak šel v pátek na noc někde ke kamarádovi, kde zřejmě taky. Koupili jsme test, že ho příští víkend zkontrolujeme, že dobře, ujel, ale že teď ho budeme kontrolovat pravidelně. Myslím, že to nepomůže, dnes je úterý a už mi připadá divný. Můj dotaz zní co s tím dělat. Je mu čerstvých 17, takže ho vyhodit z domu nemůžeme, ale kdysi nás okradl o dost peněz, zlato a pod. Máme doma taky pětiletého syna. Co s ním, když by se nechtěl léčit a jak zamezit tomu aby nás zase neokrádal, nemůžeme ho hlídat na každém kroku i doma. Je nějaká možnost kde ho umístit? Měl i podmínku, protože kradl v obchodech. Na OSPODu mi v podstatě tehdy poradili jen ten Exit, nebo že ho mám udat u soudu, že se zbavuji k němu svých práv, že ho pak zavřou do výchovného ústavu, z čehož on má srandu, že bude stejně utíkat, protože zná takové lidi. Takže absolutně dle mého bezvýchozí situace.... V Exitu byl od dubna do srpna. Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, Olgo,
děkuji za Vaše sdílení.
Moc mě mrzí, že se Vaše rodina nachází v tak těžké situaci. Věřím, že to pro všechny musí být náročné, zvlášť, pokud celou věc řešíte už několik let.
Doporučila bych Vám kontaktovat adiktologickou ambulanci při PN Opava. Je možné domluvit poradenství pro vás jako rodiče případně i rodinnou terapii (dle stránek po domluvě). Společně můžete vymyslet strategii, jak se synem pracovat dál. Myslím si, že taková konzultace pro vás bude velmi přínosná a mohla by vás posunout z místa.
Zde odkaz: https://www.pnopava.cz/cs/page/2-oddeleni-d-stanice-18-adiktologie/
Držím palce, pokud byste chtěla ještě něco doplnit, určitě napište.
Markéta