Dotaz ohledně vyléčení že zavislosti
Strach
Dobrý podvečer zjistil jsem že má přítelkyně si po osmý letech dala pervitin, osm let byla čistá, prý to bylo jen jednou je to asi 3 týdny ,mám se bát že do toho spadne z ovu?

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás,
a díky za dotaz.
Ptáte se, jestli se máte nebo nemáte bát, že přítelkyně znovu spadne do drog po tom, co byla 8 let čistá a teď, 3 týdny zpátky, si dala pervitin.
Popravdě, už jen z toho, že na naši poradnu píšete, si říkám, že se bojíte. Strach tedy máte, je to tak? A narovinu - kdo by se nebál? Je sice pravda, že jsou lidé, kteří jednou užijí ... ale jsou také lidé, pro které je takové užití jen začátek. Jak to bude u přítelkyně nikdo dopředu na 100% neví. Neví to možná ani ona sama.
Co by mne na vašem místě nejspíš zajímalo je, jestli to chce vědět ona sama? Jak se k relapsu staví? Zlehčuje ho, bagatelizuje, nebo je sama vystrašená a chce tomu porozumět? Daří se vám otevřeně mluvit? Jak se stalo, že jste se to dověděl, svěřila se? Tajila to? Co teď dělá, jak s vámi o tom komunikuje? Jak si to vysvětlujete vy? Napadlo by vás samotného, že se něco děje? Pokud ano, podle čeho, pokud ne, jak to, že jste si ničeho nevšiml? Děje se něco mezi vámi? Jak fungujete v takových těch obyčejných denno denních věcech - domlouvání se, spolehlivost, důvěra? Máte na čas na sebe navzájem, každý na sebe zvlášť? Mění se něco - koníčky, přátelé, chování?
Umím si představit, že šlo o jednorázové uklouznutí. A přesto bych doporučila, aby se přítelkyně obrátila na odbornou pomoc, kde by to mohla prozkoumat bez dopředu daných odpovědí a strachu, že když bude pochybovat, ztratí vás. A zároveň mne napadá, co vy? Potřebujete teď něco od sebe, od ní? Netuším, jak dlouho se znáte a co všechno máte za sebou, takže těžko dávat nějaká jasná doporučení.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.