sluchové halucinace
Marka
Dobrý den, mám syna 27 let,5 měsíců léčen v PNB,uživatel pervitinu i jiných drog a alkoholu několik let. Těžká toxická psychóza, nasazena léčba antipsychotika, antideprsiva,léky proti úzkosti. Nezvládl režimovou léčbu na odd 16 duální diagnózy,psych. test prokázal kognitivní deficit. Doporučena trvalá abstinence nebo změny už budou nezvratné. Momentálně je na násedné péči, odkud bude propuštěn, má setrvávající sluchové halucinace, které ho velmi trápí, podle něj úlevu přináší jen "lahev" nebo dávka. Jsem úplně bezradná, psychofarmaka užívá řádně. Můžete mi poradit, co dělat? Je mi jasné, co se stane po propuštění. Bohužel. Moc děkuji za odpověď

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Marko,
děkujeme za dotaz. Chápu Vaše obavy o fungování syna a vlivu jeho chování na situaci doma. Určitě bych ho podporovala v pokračování spolupráce s psychiatrem a užívání medikace, která ho alespoň částečně stabilizuje. To jsou dvě zásadní podmínky. Dále pak  se zkuste v rámci následné péče přeptat i na další spolupráci, určitě by byla vhodná nějaká intenzivnější podpora v domácím prostředí a nabídek aktivit v rámci ambulantní péče, Takto by mohl syn být navázán na odborné zařízení, které mu pomůže v sociální oblasti- např. pomoc s podporovaným zaměstnáním nebo zajištěním sociálních dávek, volnočasové aktivity, Vedle toho by mohla tato služba pomoci v hlídání spolupráce s lékařem, psychiatrem. Je důležité, abyste na to nebyla sama, protože je to náročná situace, jak po emoční, tak psychické i fyzické stránce. V rámci odborné pomoci se nabízí i poradenství pro rodinu a blízké, jak individuálním setkáním, tak i skupinové poradenství nebo rodinná setkání. Je potřeba si vytvořit bezpečné zázemí pro sebe. Můžete si ujasnit, co jste ochotná tolerovat v soužití se synem a naopak, co už je za hranicí a cítíte se v nepohodě.
Napište pokud byste potřebovala odkazy na odborná zařízeni.
Přeji, ať se zadaří přechod z lúžkového zařízení do ambulantní péče.
HS