závislý syn
Vendy
Dobrý den, syn, dnes 34 let je roky drogově závislý. Nejdříve na marihuaně, pak pervitin, píchá si, několikrát jsem u něj našla stříkačku. K tomu si ve 26 letech svoji drogovou závislostí vyvolal paranoidní schizofrenii, kdy dnes už je tato nemoc u něho chronická.2x byl v léčebně, nyní je omezen na svéprávnosti. Bydlí sám na ubytovně, soužití s ním nedáváme. On je zcela na mé pomoci závislý, hlavně finanční. Bere sice invalidní důchod, ale ten mu nevydrží ani půl hodiny, jelikož seká dluhy, které z důchodu umoří. Takže já mu platím úplně všechno: bydlení, výživné na dceru, oblečení, jídlo. Do toho ze mě dyndá peníze na svojí zábavu ( alkohol, drogy, sázky - samozřejmě mi to do očí nepřizná)Pokud se vzepřu, že mu nic nedám, přijde vyhrožování, křik, vyčítání, že je to vše stejně jen moje vina. Je to opravdu velký parazit. Už jsem zoufalá a nevím, kudy kam. Kdysi dávno jsem byla i ve Vaší poradně, když syn začínal experimentovat s marihuanou. Byla jsem i v Berouně ve spolku Magdalena, chodila jsem k psychologovi. Stejně se věci moc nezměnily, ba naopak, je to ještě horší. Neposkytujete prosím nějaká sezení pro rodiče závislých dospělých dětí ? Nebo kam bych se případně měla obrátit o pomoc ? Můj problém je, že syna nedokážu hodit úplně přes palubu a vždy se nechám tzv. ukecat. Co může, to zpeněží, bydlí a vypadá už jako bezdomovec. Z několika bydlení ho již dříve několikrát vyhodili, protože demoloval zařízení, nebo se choval nevhodně ..Děkuji za každou radu, co mám jako máma dělat. Syn je jedináček, s jeho otcem jsem mnoho let rozvedená, on se s ním nestýká. Jsem znovu provdaná skoro třicet let, ale současný manžel s mým synem už nechce mít nic společného, po tolika letech problémů. Děkuji za Váš čas

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Vendy,
chápu Vaší obtížnou situaci a je dobře, že si říkáte o podporu. Opravdu tato situace není dlouhodobě únosná pro Vás a je dobré v tom nebýt sama. Psala jste, že jste již v minulosti využila poradenské služby v rámci Sananimu a Magdalény. Určitě se můžete obrátit na kolegy z Poradny pro rodinu, sídlí na Praze 1 v ŽItné ulici 51. Lépe je se předem objednat, aby měli čas se Vám věnovat. Kromě individuálních sezení nabízí i skupiny pro osoby blízké.
Pevná linka: +420 284 824 234
Mobil: +420 739 268 527
Časový rozsah služby:
Pondělí: 9:00 - 19:00
Úterý: 9:00 - 17:00
Středa: 9:00 - 17:00
Čtvrtek: 9:00 - 17:00
Pátek: 9:00 - 15:00
Pro více informací se můžete podívat na stránky https://www.sananim.cz/sluzby-a-zarizeni/ppr/
V Magdaléně se můžete opětovně obracet na Adiktologickou ambulnaci v Berouně, která poskytuje nejen uživatelům, ale také jejich rodinným příslušníkům potřebnou pomoc. Ambulance se nachází na adrese Havlíčkova 1732, Beroun, Mobil: +420 736 665 344
ORDINAČNÍ HODINY
PO, ST: 8:00 - 16:00 h
ÚT, ČT: 8:00 - 18:30 h
PÁ: 8:00 - 13:30 h
Určitě využijte těchto služeb, kdy se netýká pouze o jednorázovou záležitost, ale o dlouhodobější spolupráci. Zde kromě možné podpory, Vám mohou kolegové případně poskytnout i kontakty na potřebná zařízení a informace, jak se ochránit před invazivním jednáním syna.
Držím palce HS