Multi drogový test - vysledky
juska
Dobrý deň, mal by som dotaz ohľadom multidrogového testu, nakoľko mám dlhodobo problémy s užívaním najmä opiátov palladone, fentabylnatď... Viackrát mi pri multidrogovom teste vyšlo všetko negatívne, avšak palička pri opiátoch je svetlejšia, inak povedané negatívny výsledok nie je tak jednoznačne vidno ako pri ostatných látkach. Z tohto dôvodu mi ani manželka nedôveruje, že som čistý. Ako si môžeme tento jav vysvetliť? Za odpoveď vopred ďakujem.

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den,
díky za Váš dotaz.
Světlejší testovací proužek může vzniknout z několika důvodů:
- Pokud jste v procesu abstinování, stále se může nacházet v těle určité množství opiátů, které jsou na hranici detekce testu, proto vychází slabá čárka. Test může být hodnocen jako negativní ale může vyvolat pochybnosti.
- Svou roli hraje i metabolismus, hydratace nebo čas, který uplynul od posledního užití opiátů, to vše může také ovlivnit výsledky testu.
- Nesprávné provedení testu nebo stáří testovací soupravy či její skladování, vadný test.
Mluvte s manželkou otevřeně, doporučila bych Vám vyhledat případně i párovou terapii, či rodinnou poradnu. Je fajn mít v téhle situaci někoho, kdo podpoří Vás i partnerku v obdobných situacích.
Např. Občianske združenie PRIMA - ... lebo pomôcť tým, ktorí to potrebujú, je PRIMA
Držím Vám palce při abstinenci. Pokud byste měl ještě nějaký dotazy,klidně se na nás obraťte.
Markéta