Kratom
Sára
Chcem sa spýtať. Manzel zacal užívať kratom ešte v čase keď na SK nebol známy (teda bolo písané že je prospešný) a spadol do toho. V čase keď ho zakázali už vedel že s tým ma problém. Užíva cca 20g denne. Niektoré týždne sa nám to podarí znížiť ale akonáhle príde stresujúce obdobie problém tak sa to zvýši nad 20g denne. Takto kolíšeme už nejaký rok. Chce prestať, vie že mu to škodí, citi ako mu to škodí ale psychika ho nepustí. Pomáha keď ma deň plny plánov tak na to nemysli. Ale keď ma ist do práce dostane stres a potrebuje si dať aby tam dokázal vobec ist. Je nejaký spôsob ako to vysadiť postupne ? Nemôže si dovoliť byt doma a vydržať celé obdobie abstinenčnych príznakov
Ďakujem

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den, zřejmě se vám podařilo dát dotaz opakovaně, zde tedy přikládám kopii odpovědi:
Dobrý den Sáro,
děkujeme za dotaz. Takto na dálku je obtížné dávat doporučení k vysazení i vzhleme k možným zdravotním komplikacím. Doporučila bych manželovi, aby se obrátil na adiktologické zařízení, kde by mu mohli poskytnout odbornou dlouhodobější péči, kdy se mu mohou věnovat individuálně a nastavit adekvátní léčbu k jeho aktuálnímu stavu. Určitě je dobré, že by mohl o svém problému někde mluvit a také by případně dostal náhradní medikaci k zvládnutí odvykacího stavu. Často tyto zařízení nabízí i společné sezení pro blízké osoby závislého člověka nejen pro informace, ale i jako podpora. Pokud byste napsala třeba i do skryté poznámky okres bydliště, pokusíme se Vám dát potřebný odkaz.
Za poradnu
HS