Som závislá na pervitine a k tomu už aj automaty
Kaja
Mám problém s dvoma závislostami pervitín a automaty .. mám dve deti a nemôžem sa ísť liečiť lebo nemám na to čas a ani sa mi nemá kto postarať o deti. Chcem to skúsiť sama s vlastnej vôle , už to nemám pod kontrolou a chcem stým prestať. Viem kde mám asi začať, no len neviem ako ďalej keď začnem čo robiť .. moja rodina to mu nechápe a zdá sa mi že si myslia že prestať je jednoduché ale nie je .. je to veľmi ťažké a hlavne vtedy keď vám drogy prídu az ku Vám. Potrebujem radu čo a ako mám urobiť aby som tých démonov potlačila. Ďakujem

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den Kajo,
z toho, co popisujete je jasné, že vaše situace je velmi vážná. Je moc dobře, že chcete přestat z vlastní vůle. Ačkoliv vůle je velmi důležitá a budete ji v tomto boji určitě potřebovat, tak přestat hrát nebo brát drogy sám je jako pokoušet se vyléčit si bolavý zub nebo nějakou vážnou nemoc. Pervitin, ještě v kombinaci s hraním - to je velmi nebezpečná kombinace a já bych vám jen doporučila, svěřit se do rukou odborníkům.
Možnosti jsou dvě - můžete zkusit ambulantní léčbu, nebo pobytovou léčbu.
Ambulantní léčba: docházíte při ní do jednoho zařízení zpravidla dvakrát týdně, jednou na skupinu a jednou na individuální terapii. Ambulantní léčba trvá většinou 6-12 měsíců, dále by měla pokračovat formou doléčování. Níže vám posílám dva pražské kontakty, pokud jste z jiného města napište nám odkud a my pro vás vhodné kontakty vyhledáme.
Adiktologická ambulance Praha-Podolí
Pod Vyšehradem 1
140 00 Praha 4 - Podolí
Mobil: 739 639 119
E-mail: ambulance.podoli@magdalena-ops.cz
Adiktologická ambulance, SANANIM
Žitná 1574/51, Praha 1
tel.: 724 521 913
e-mail: klinika@sananim.cz
Dále přichází v úvahu léčba pobytová - tu bych vám nejvíce doporučila. V tomto typu léčby se můžete svému problému více věnovat a úspěšnost bývá větší.
Níže vám posílám kontakt na zařízení, kde se můžete léčit i s dětmi.
TK Karlov, SANANIM
Kontakt pro zájemce o léčbu matek / otců s dětmi
Pracovnice Denního stacionáře SANANIM
Pevná linka: +420 220 803 130
Mobil: +420 605 212 175 nebo +420 702 036 237
Email: frankova@sananim.cz nebo preslova@sananim.cz
Dále bych vám určitě doporučila abyste (i pokud nejste z Prahy) abyste kontaktovala toto zařízení a poradila se o své situaci alespoň telefonicky.
Centrum komplexní péče o dítě a rodinu, SANANIM
Odborný garant: PhDr. Ilona Preslová
pevná linka: +420 220 80 31 30
mobil: +420 702 036 237
email:  pece.dite@sananim.cz
Zvláště pokud mate děti tak je pro vás důležité abyste se svou závislostí bojovala a abyste se vyléčila.
Vaše rodina by vám měla takovou možnost dát. Čím dříve to uděláte, tím lépe.
Přeji vám hodně sil při řešení celé situace a také aby vše dopadlo jen dobře.
Za Drogovou poradnu
Marie Saudková