Nová závislost
Verisa
Dobrý večer, potřebovala bych radu.
Partner byl ve výkonu trestu a již je 6 let čistý (bez drog). Od října je doma a je to 2 měsíce co začal být hodně náladový, říkal mi, že je ze vnitř rozbity a neví proč.
Nyní začíná hodně pít alkohol, nechci aby padl do další závislosti.
On neví proč je protivny, smutný,atd.. jen pociťuje, že se musí opít.
Co s tím prosím.? Děkuji za radu,pomoc.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Veriso,
již jsem Vám psala podobnou odpověď. V první řadě je důležité, aby byl přítel ochoten sám s tím něco dělat. Pokud by byl ochoten, tak bych mu na Vašem místě nabídla, zda by šel do odborného zařízení, které se věnuje závislostem. Ze zkušeností vím, že je vhodnější řešit psychické obtíže u nezávislé osoby, která má dostatečný emoční odstup a hlavně znalosti v dané problematice. Jinak je to pro blízké okolí velmi zátěžové a ne vždy se to daří zvládnout.
V odborném zařízení by měl prostor mluvit o svých obtížích, mohl získat informace o možných řešeních, mohl naplánovat další kroky. Ale třeba i měl doporučenou medikaci (antidepresiva), která by mu pomohla stabilizovat psychický stav a stopnout jeho potřebu řešit situaci alkoholem.
Můžete se sama pokusit vyhledat odborné zařízení nebo psychiatra, který se věnuje i závislostem na internetu nebo pokud napíšete okres Vašeho bydliště, abyste to měli v dosahu, Vám dáme příslušný odkaz.
Za poradnu
HS