Máma alkoholička
Olivia
Zdravím, nevím si už rady. Moje máma je alkoholička, poprvé jsem to s ní řešila asi dva roky zpátky. Slíbí, že s tím něco bude dělat, ale nedodrží to. Dokáže vypít i 2 litry vína za den, schovává si to různě po domě (ve skříni, v kufru, v kuchyni mezi košema..). Prý si to schovává protože mi vadí ze pije, ale já ji to nevěřím, protože jsem ji několikrát řekla, že jde hlavně o to množství a ze nemá pít tajně a stejně to dělá. Lže a problém podle ní nemá, alkohol ji uvolňuje a nevidí na tom nic špatného (vždyť všichni ostatní taky pijou atd). Můj táta to ví, ale problém nějak moc neřeší, neuvědomuje si podle mě jak velký problém to je a prostě mu to možná nějakým způsobem i vyhovuje. Máma má i výpadky paměti, kolikrát je hrozne protivna (asi když má absťák, ze si ještě nedala). Svěřila jsem se svému bratrovi, ale ten moc nedokáže převzít iniciativu a nějak to řešit a nechce se mi ho to do toho nutit. Premyslela jsem, že to řeknu bud své babičce nebo dědovi (jejím rodicum), ale trochu se bojím, aby se to neobrátilo proti mně. Na druhou stranu se bojím, ze bych si to někdy mohla vyčítat. Porad mi přijde, ze něco musím udělat. Zároveň jako taky rodič bych o svém dítěti i když dospělém take chtěla vědět, ze má takový problém. Prosím poraďte.. (mimochodem momentálně musím s rodiči ještě par měsíců bydlet).

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, Olivie,
díky za Váš dotaz.
Moc mě mrzí,  v jaké situaci se nacházíte. Musí to být velmi frustrující, pokud problém vidíte jen Vy, nebo minimálně jen Vy máte potřebu jej řešit.
Bohužel, Vaše matka je dospělá a pokud nenahlídne, že má opravdu problém, nebude nejspíš chtít něco měnit. Takhle po internetu by to bylo spíše o obecných doporučení a radách, proto bych Vám spíše doporučila  kontaktovat poradnu, která se zabývá poradenstvím právě pro blízké osob, které jsou ohrožené závislostí.
Neuváděla jste odkud jste, pokud budete mít zájem ráda Vám poradím, na koho se ve Vašem bydlišti obrátit. Napište jaké větší město je Vašem okolí a něco určitě najdeme.
Dejte vědět a držte se.
Markéta