THC a řízení pokracovacka
Brko
Dobrý den, děkuji moc paní Markétě Černé za odpověd na mou otázku... Jen Se k tomu chci ještě doptat jak dlouho trvá než se to aktivní THC odbourá na to neaktivní? Zkrátka dám příklad: zastavi mě švestky dají líznout test vyjde pozitivně jelikož Hulím několikrát za den a dejme tomu že v momentě kdy mě zastaví jsem hulil třeba před 2 dny ( 2 dny jsou tak maximum co zvládnu 😬) jedeme tedy na krev a zajima mě teda po jak dlouhé době mám jistotu že to THC je neaktivní někde se píše 18 hodin jinde najdu že 10 ale berme v potaz že jsem fakt každodenní uživatel, nevím jak tu otázku zformulovat, zkrátka jak dlouho trvá ten proces kdy se z aktivního THC stane v krvi neaktivní abych se vesel pod limit a bylo vše ok, nikdy bych nehulil v den kdy mám řídit ani klidně den před tím mi nedělá porblem holt nějak vydržet snažím se přestat právě kvůli řidičáku, omlouvam se za nesrozumitelnou a asi i složitou otázku jen fakt nevím jestli můžu teda řídit třeba těch 48 hodin po posledním brku protože sám si to na sobě otestují těžko, samozřejmě že schopen normálně řídit jsem už hodinu po špeku ale fakt čekám klidně i další celý den s tím že doufám že za ten den ten proces z aktivního na neaktivní proběhne ale proto se ptám tady... Řidičák byl fakt drahej a nechci o něj přijít kvůli svoji závislosti...děkuji

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, Brko,
díky.
Chápu Vaše obavy a nervozitu ohledně možné ztráty řidičského oprávnění.
Přesný čas Vám ale schopna dát nejsem. Každé tělo funguje jinak... to znamená, že i metabolizace THC probíhá u každého člověka jinak dlouhou dobu. Záleží na metabolismu, četnosti a množství užívání, době užívání atd.
Samozřejmě, pokud jste pravidelný dlouhodobý uživatel, tak se doba odbourávání prodlužuje.
U pravidelných uživatelů se může například změnit způsob, jakým tělo metabolizuje THC. Tělo se přizpůsobí pravidelnému přísunu THC, což může ovlivnit rychlost odbourávání této látky. Výsledkem je, že se aktivní THC a jeho metabolity odbourávají pomaleji, než by tomu bylo u příležitostného uživatele. Opravdu to ovlivňuje více faktorů.
Tedy, obecně se doporučuje vyhnout se řízení ideálně 72 hodin nebo alespoň 48hod od posledního užití, vše se ale může lišit člověk od člověka. Můžete si koupit domů volně prodejné testy k detekci drog a než vyjede, můžete si test provést. Lze koupit volně v lékárně.
Pokud Vás trápí, jaký vztah teď s marihuanou máte, přikládám znovu odkaz na program: https://koncimshulenim.cz/
Pokud byste potřeboval, klidně se ještě ozvěte.
Markéta