Thc a řízení
brko
Dobrý den, píšu zde tento dotaz protože to prostě za boha nemůžu nikde na internetu najít, nebo spiš teda všude najdu to samé a to jen to kolik mě čeká pokuty a jak budu rok bez papíru a v podmínce a nevim co ještě ale odpověd na mou otázku ne a ne nikde najít... no a má otáza zní: Pro začátek musím napsat že nikdy neřídím pod vlivem thc ani vubec v den kdy jsem hulil vubec bych neridil zhuleny ikdyz pak ridim bezpecneji ale to je jedno proste jakozto člověk co hulí denně alepon 2 gramy thc bych byl na treba takovy test ze slin pozitivni i po klidne nejakych 3 mozna i vice dnech po poslednim brčku a to i přesto že zhulený jsem max tak 30 minut po brku pak už ne,test na krev minilane tak tyden a moc mesic urcite... zajima me jak muzu teda postupovat az me jednou daji švestky liznout test se ukaze pozitivne i kdyz je to prave treba ty 3 dny, rozlišuje to policie nejak ??? pochybuju proste uvidi pozitivni test tak jsem v prdeli a vsem je jedno ze 3 dny jsem nehulil nebo jak ??? snazim se prestat hulit kvuli ridicaku alepson nepalit kazdy den jenze to nejde vdy dam max par dni pak se k tomu vratim a mam strach ridit, ridicak byl drahe Doufam ze mi nekdo poradi nebo neco prijde mi to fakt jako pitomost prijit o pairy pres to ze ridim naprosto strizlyvy a dokonce uz treba 3 dny jsem ale thc samozrejme v tele mam a testy nerozlisuji jestli aktivni nebo ne... kdo toto vymyslel hlavne ze nekde se povoluje uz rizeni po jednom pivu, jenomze cemu se divime ze kdyz tu jsou sami alkoholici vsude.

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, Brko,
díky za Váš dotaz.
Testy, které používá policie jsou nejčastěji ze slin či potu. Tam funguje většinou doba, o které píšete. Samozřejmě záleží na četnosti, množství, kvalitě...
Pokud by Vám test při namátkové silniční kontrole vyšel pozitivní ( tady nepoznají, zda máte v těle aktivní metabolity THC), měl byste dostat možnost podstoupit testování pomocí krevních testů, kde se 100% pravděpodobností zjistí, zda jste pod vlivem THC byl nebo ne.
Při metabolizaci THC vznikají právě ty dvě zmíněné složky (akt/neakt.)
-> pokud se jedná o aktivní složku THC, je zde nulová tolerance, protože je psychoaktivní a ovlivňuje schopnost řízení.
Neaktivní metabolity jsou produkty, které vznikají po odbourání THC v těle a samy o sobě nemají psychoaktivní účinky.
Pro neaktivní metabolity THC, konkrétně THC-COOH, existuje tolerance, která je stanovena do 5 ng/mlv krvi. Pokud je jejich koncentrace pod touto hranicí, řidič není považován za ovlivněného drogou a není postihován.
Pokud byste měl zájem o více informací, doporučila bych Vám kontaktovat tuto právní poradnu, která se obdobnými tématy zajímá:https://poradna.asociace.org/.
A pokud byste měl zájem o pomoc s užíváním THC, můžete zkusit např. toto:
Držím palce!
Markéta