Kratom - závislost
KJ
Dobrý den,
chtěla bych Vás poprosit o radu jak pomoci svému synovi se závislostí na kratomu. Podle všeho to začalo stresem ve škole. Po požití je vidět, ze ho nic nerozhodí. Tím, ze je tato látka volně dostupná a legální, o to víc me to trápí, aby později nesáhl po něčem jiném. Co dělat, aby pochopil, ze tohle není cesta? Moc děkuji za radu.

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, KJ,
díky za Váš dotaz a sdílení.
Je důležité, že se o syna zajímáte a máte snahu mu pomoct jeho problémy vyřešit.
Otevřeně si promluvte, snažte se být empatická, nekritizující.
Bude třeba obrnit se trpělivostí, pokud syn prožívá náročné období, řešení dalšího problému (závislosti) pro něj bude pravděpodobně o to náročnější.
Doporučila bych Vám kontaktovat poradnu zabývající se poradenstvím pro blízké osob ohrožených závislostí, např. https://www.sananim.cz/sluzby-a-zarizeni/ppr/, je možné domluvit jednorázovou konzultaci ale i dlouhodobou spolupráci, případně rodinnou terapii.
Pokud nejste z Prahy, napište, najdeme poradnu v blízkosti Vašeho bydliště.
Držte se a dejte vědět.
Markéta