7h okno
Justýna
Dobrý den
Prožila jsem rozlučku se svobodou me sestrenky a stalo se to, že od 16h do 23h si nic nepamatuji. Sekundové záblesky, ale to je vše. Mám ráda víno, v 11:45 jsme vyjížděli a Po vydatné snídani jsem si dala 1dcl vína s holkama. Cesta trvala okolo hodiny a potom jsme šly na oběd. Dala jsem si k obědu Coca colu, poté jeden aperol a 1 panáka vodky s džusem. Pak jsme došly na hotel. Nic jsme nepily, dala jsem si vodu skrz horko.sly do bazénu. Dala jsem si 2 deci vína a od té doby si až na krátké útržky nic nepamatuju. Já toto v životě nezažila.zeprej jsem vůbec neměla problém s artikulací ani s chůzí, koordinace těla byla v pořádku (viděla jsem hrozné videa mě, jak tančím s lampou -okolo ní) a apatický jsem jakoby nevnímala to co mi kdo říká. Holky to také vůbec nechápou a mě napadá maximálně to, že mi někdo něco hodil u bazénu do pití. Já v životě měla 2s okno, ale 7h být mimo po tom, co jsem nevypila nadměrné množství alkoholu a o aperol i ten džus s vodkou se podělila...moc se stydím. Byla jsem žeprej hlučná, hulakala jsem a vše co mě trápilo i třeba kdysi, tak to jsem vše řekla a rvala po okolí. Můj přítel mě viděl hned jak mě teta přivezla a také to nechapal, vypadala jsem úplně v pořádku.stako se to tuto sobotu a zítra chci jít na test na drogy z krve. Bojím se, že jsem měla nějaký zkrat v hlave...ale nedokážu si to představit, 7 h mít zkrat...jsem vděčná že holky okolo mě mě někde nenechaly, protože to by nedopadlo dobře. Prosím o váš názor. Děkuji.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Justýno,
děkujeme za dotaz. Dle popisu situace to opravdu nevypadá na psychickou dekompenzaci, ale zřejmě kontaminaci pití nějakou látkou. Těžko identifikovat o jako látku se mohlo jednat. Napadá mě, že se v těchto situacích- podání látky do pití- využívá GHB ( kyselina hydromáselná) párty droga, která vyvolává pocity euforie, sebevědomí, relaxace. Může to být bezbarvá tekutina bez zápachu, hořké nebo slané chuti.  Obecně jsou účinky GHB pociťovány do 15 minut a trvají přibližně 3 až 4 hodiny. Účinky GHB se značně liší v závislosti na použitém množství, menší dávky mohou být více stimulující a větší dávky mohou být více sedativní. Vyvolává pocity euforie, relaxace a družnosti a zvyšuje sexuální touhu. Berte však tuto informaci jako jednu z variant a opravdu je nejvhodnější provést toxikologii. Můžete se obrátit na Toxikologické informační středisko https://www.tis-cz.cz/, kde by Vám řekli bližší informace k testování. Pravděpodobně budete potřebovat žádanku od lékaře, kterou lze sjednat přes svého praktického lékaře.
Pokud byste potřebovala doplnit informace, ozvěte se. Budeme rádi i za informaci, jak to dopadlo a případně se zjistilo.
Za Drogovou poradnu
HS