Mariuhana
Petr
Dobrý den apstinuji od koreni trávy 13 let sem kouri ranno dopoledne večer chutě nemám jsem čistý asi 17 den uzkosti panicke ataky sem měl prvních 10 dnů spojené nechutenstvy a zažívacím problemy od 12 dne mám brutálně zahlenene dutiny i průdušky jak dlouho to asi bude trvat..pak se chci zeptat kvuli zadum beru asi od 7 dne apstinence pragabalin na zada muze to nějak ovlivňovat délku nebo nepříjemné pocity z apstaku a ještě prosím vás mám poslední dny hrozně pocity strachu a při usinani se budil leknutim pak se my blbe dycha a znovu se mi zhorší stav myslíte si že bude lepší zajit někde za odborníkem po případě kam pocházím z nové jicina a stydím se ale ty noci už jsou nad mé sily popřípadě jak by probíhal pobytová léčba děkuji za odpověď je super že člověk má kam napsat jste super....

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Petře,
omlouvám se za zpoždění odpovědi. Zde přidávám kopii mé odpověďi na Váš poslední dotaz. Ohledně abstinenčních příznaků, ty většinou trvají déle vzhledem k dlouhé době užívání. Pro organismus je to najednou nezvyk "být čistý" bez podpory. Pregabalin by měl snižovat nepříjemné stavy díky svým analgetickým a anxiolytickým účinkům, ale dle Vašeho popisu to ne vždy platí. Bylo by tedy fajn využít dole přiložené odkazy a promluvit si osobně a najít vhodné řešení.
Budeme rádi, když dáte vědět, jak se Vám daří zvládat tento stav dále.
HS
Dobrý den Petře,
děkujeme za dotaz. Těžko takto diagnostikovat, co vede k zhoršenému stavu. Pregabalin má analgetický a anxiolytický účinek. V některých případech může tento lék vyvolat vedlejší nežádoucí účinky. Nejčastějšími jsou závratě, nauzea a somnolence. Každý organismus může reagovat různě a vzhledem k délce užívání marihuany se mohou samozřejmě odvykací problémy projevovat delší dobu. Doporučila bych Vám tedy vyhledat osobně odbornou pomoc, kde by se dal domluvit další plán terapie, jak lékové, tak podpůrně psychologické. Zde jsou kontakty v blízkosti Vašeho bydliště:
Nový Jičín, Poradenské místo
Renarkon o.p.s.
OstatníSokolovská 9, Nový Jičín, Nový Jičín, 741 01
Tel.: 608 882 903
Provozní doba: středa a pátek 8:00 - 11:00
Poradenství pro uživatele návykových látek a pro osoby ohrožené patologickým hráčstvím.
Bc. Alexandr Dresler
www: http://www.renarkon.cz
Nový Jičín, Psychiatrická ambulance
Psychiatrická léčbaSokolovská 1410/22, Nový Jičín, 741 01
Tel.: 556710260
MUDr. Mgr. Přemysl Mikeš, Ph.D.
www: http://www.nspnj.cz
Ostrava, Adiktologická poradna Arka
ARKA CZ, z. s.
Ambulantní programGregorova 2427/2, , Ostrava, 702 00
Tel.: Tel.: 734 377 810, 737 064 006 (poradenská linka)
Pomoc a podpora osobám starším 11 let, experimentujícím, závislým na návykových látkách - alkohol, tabák, marihuana, pervitin, aj. psychotropní látky, hráčům a jejich blízkým.
Bc. Hana Cronová
www: https://www.arka-alkohol.cz/sluzby/adiktologicka-poradna/
Buďte trpělivý, a určitě na tuto situaci nezůstávejte sám.
HS