Fialoví nos
Jeremiáš
Hezký den přeji přejdu rovnou k otázce pro mě teda na to "důležité" proč mám fialoví nos po pervitinu? a celkově můj obličej je červený akné se mi udělalo a nikde nemůžu nic najít tak jestli nevíte co to znamena děkuji předem za odpověď hezký den přeji

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Jeremiáši,
děkujeme za dotaz. Takro na dálku je těžké něco diagnostikovat. Obtíže mohou být způsobené kvalitou respektivě příměsmi, které obsahuje pervitin. Může se jednat o kožní onemocnění tzv.rosacea. Projevuje se v kůži obličeje začervenáním, tvorbou žilek a pupínků, které občas zmizí a po určité době se znovu se objeví. Začíná jako zčervenání kůže nosu, tváří, brady nebo i čela, které je způsobeno rozšířením cév a drobných žilek. Vliv na vznik onemocnění mají i genetická predispozice, kdy někteří jedinci jsou náchylnější ke vzniku nemoci. Jedná se hlavně o vrozenou poruchu roztažlivosti a smršťování malých cév v obličeji.
Mezi rizikové faktory patří především nadměrná konzumace alkoholu, používání mastných krémů a přípravků obsahujících alkohol, dále pak pití horkých nápojů, konzumace kořeněných ostrých jídel, mytí obličeje horkou vodou, navštěvování sauny, nadměrné slunění. Perivitn se právě díky obsahu chemických látek může řadit mezi rizikový faktor.
Vy sám můžete pro sebe udělat to, že nyní bude po nějakou dobu abstinovat od pervitinu a můžete posoudit změnu. Pokud budou obtíže přetrvávat, doporučila bych navštívit praktického lékaře, který může udělat krevní vyšetření a nasadit efektivní léčbu.
Držím palce, ať jste v pořádku.
HS