opiáty
Jennis
Dobrý den,
chtěla bych Vás poprosit o radu. Poslední rok, rok a půl užívám více léčiv na bolest, než bych měla. Vždy jsem měla problémy při menstruaci a většinou dostávala Algifenové kapky. Paní doktorka mi pro neúčinnost začala psát Zaldiar a posléze lék Skudexa. Nejen že fungoval skvěle, ale zbavil mě napětí a špatných nálad. Svět byl prostě hezčí. Dlouho jsem brala jednu tabletu denně, ale poslední dobou jsem navýšila na 3 tablety Skudexy.Když nebyla Skudexa, občas se mi povedlo sehnat Kyrolan, který fungoval celkem obstojně. Léky mi píše jako praktická lékařka tak můj gynekolog. Tablety jsme zkusili vysadit ale přišly silné abstinenční příznaky. Něco takového jsem nezažila. Lékařka mi napsala Lexaurin a nabídla mi, že mi pomůže vysadit. Dala mi na to měsíc. Skudexu jsem vysadila, abstineční příznaky se vrátily a nyní už mi nechce lékařka psát ani Lexaurin. (3 mg) Přes mamku jsem si sehnala velké balení Tralgitových kapek a pokusím se s nimi vysadit. Jestli má skudexa 75 mg tramalu a já brala tři, vychází mi 225 mg denně. Začala jsem na 70 mg 3 krát denně. Není postup, jak snížit dávky bezbolestně? Když požádám lékaře, jediný lék, co dostanu je Atarax a ten opravdu nepomáhá. Je mi 34 a nepřipadám si jako "feťačka" ač na mě tak pohlíží. Proto to chci zkusit sama. Moc Vám děkuji za odpověd. Jenni

Odpověděl: Hana Skořepová
Zdravím Jennis,
děkujeme za dotaz a omlouvám se s čekáním na odpověď. Chápu Vaše rozpoložení a pocity, kdy jste chtěla řešit své obtíže s bolestmi, které každý z nás zvládá jinak a ráda jste přijala pomoc. Paní doktorka Vám předepsala dost netradiční léky na gynekologické obtíže. Ohledně vysazování  by bylo dobré, aby jste v tom nezůstávala sama a naopak mohla s lékaři konzultovat postupné snižování. Vysazování by mělo být zhruba snížení o 10-15 % původní dávky minimálně s rozestupem týdne až dvou. Spíše ke konci úplného vysazení této medikace by bylo vhodnější pomalé tempo vysazování. Případně nasazení bezpečnější medikace k zvládnutí přechodu, ale to je potřeba již projednat s lékařem. Psala jste o jedné lékařce, která Vám odmítla již předepisovat léky. Je možnost spolupráce s druhým lékařem, aby proběhlo vše pro Vás jistější cestou? Případně mě napadají ambulance pro léčbu bolesti, které většinou fungují u nemocnic.
Zkuste o tom popřemýšlet a buďte na sebe opatrná.
HS